• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hallo

Ik ben bezig met een uren invullijst echter het uitsplitsen lukt niet erg.
In de lijst wil ik graag een begintijd in vullen en een eindtijd aan de hand hiervan worden de overuren berekend na het invullen van het gemaakte aantal pauze uren en reistijd.

Als ik me beperk tot een adres gaat dit wel echter als ik meerdere adressen bezoek op een dag wordt het een ander verhaal.

De overuren beginnen na 8 uur normaal gemaakte uren.
Had al een begin gemaakt maar loop erg vast iemand een idee?

Bijlagen

Beste avdhorst ;)

Deze vragen worden hier veel gesteld.

Probeer eens de ingebouwde zoekfunctie van helpmij.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo

bedankt voor je reactie.
Ik heb gezocht maar het opsplitsen van de overuren heb ik nog niet gevonden het probleem zit hem niet in een berekening voor een dag maar het opsplisten van verschillende uren per dag per klant in combinatie met overuren
.

Laatst bewerkt:
Beste avdhorst ;)

Kan je in je bestandje eens duidelijk cijfers plaatsen,daar waar jij ze wilt zonder formules.

De rest lossen wij dan wel op.

Hoi,

Ik denk dat ik met een soort gelijke situatie te maken heb, zij het dan in een ERP Systeem (geen excel :-)) maar ik denk dat opzet goed zou kunnen werken.

Wij daarbij ingericht hebben cq. standaard Baan-concept:
- code 1 voor type werkzaamheid
- code 2 voor type uur (normaal, overuur, reistijd binnen werktijd, reistijd buitenwerktijd)

Nadeel 2 velden hiervoor inrichten en invoeren in data
Voordeel vele combinaties mogelijk met beperkte stamtabel vulling.

In vorige systeem hadden we een combi van de twee waarna een lange lijst van uursoort codes ontstond. Bijv.

1010 - laatste positie 0 = normale uren)
1011 - laatste positie 1 = overuren ma-vr
etc.

Beiden kan wellicht een oplossingsrichting zijn voor je probleem.

Groet en succes, Rik

De gele velden zijn de berekende cellen.

Na dat er 8 uur gewerkt is stoppen de normale uren en gaan de overuren in.

Probeer van alles maar kom er niet echt uit denk dat ik andere functies moet gebruiken maar kan deze niet echt vinden.

De totaaltijden gebruik ik voor de berkening en die hoeven niet opgesplitst te worden het gaar meer over het opsplitsen per klant.
Als er een hotel is bij een adres moeten er twee uren bij de gemaakte overuren bij komen als overnachtings vergoeding.

Bijlagen

Beste avdhorst ;)

Zie aangepast bestandje, heb enkel de formules aangepast voor maandag.

Een vraagje, wat als er in de cellen E3:E5 "hotel" staat, of kan dit niet ???

Groetjes danny. :thumb:

Bijlagen

Hallo het hotel is alleen voor de overnachting en wordt een keer per dag ingevoerd voor de overnachtingsvergoeding en geldt dus ook als er geen overuren zijn.
Het werkt nu alleen als er 8 uur per klant wordt ingevuld bij donderdag staat een voorbeeld met de hand ingevuld bij woensdag de automatiche. Hier zou bij het derde adres de uren moeten worden opgesplitst in normalle en overuren. Voor zover ik het begrijp moet je de uren bijelkaar optellen en het moment dat er 8 norale uren zijn moeten de uren naar overuren gaan echter dit is mijn probleem hoe je dat excell verteld wanneer die dit moet doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste avdhorst ;)

Nog maar eens een poging gedaan.

Zie bestandje.

Als er nog problemen opduiken, dan hoor ik het wel.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Jeetje de formules vliegen me om de oren.
Is ongeveer wel wat ik bedoel, echter kwam ik in het bestand iets tegen zie bestand.
Bij hotel mag er gewoon 2 uur bij de overuren geteld worden daar waar hotel wordt ingevoerd

Ook zou ik graag willen dat als er meer dan 8 uur gemaakt zijn er in de velden normale uren geen uren meer staan.

De dinsdag is als voorbeeld ingevuld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste avdhorst ;)

Kan je het bestandje voor woensdag eens invullen bij overuren, zodat ik me een idee kan voorstellen hetgeen je wilt.

En post het dan hier terug.

Bijlagen

Beste avdhorst ;)

Klopt het, dat er in cel I10 6 staat en geen 8 omdat pauze en reistijd wordt afgetrokken van de 8 ?
Dat er 2 staat bij overuren omdat hotel is ingevuld ?
En dat er niets staat in cel I11 omdat 6 + pauze en reistijd al 8 tesamen is ?

Ik volg het topic al een tijdje en ik zie nog steeds geen consistentie in de gegevens. In post #6 spreek je over 2 overuren wanneer er hotel staat. In post #10 spreek je plotseling over 8 uur extra bij hotel. Nu blijkt plots dat uren gemaakt na 18:00 u bij de overuren geteld moeten worden. Zoals Danny al aangaf werk je op woensdag van 14:00 tot 18:00. Dat is inderdaad 4 uur maar 1 uur pauze en 1 uur reistijd en toch kom je aan 2 overuren(die heb ik ondertussen uitgevogeld). In je kolom overuren kom je aan 7 overuren terwijl je bij je totaalkolom maar aan 4 uren komt. Begrijpe wie kan. Ik denk dat je vooreerst eens goed moet gaan nadenken waar je wat en wanneer wil bijtellen of aftrekken of deze optelsommen gaan nooit kloppen mi.

Mvg

Rudi

Inderdaad staan wel wat rare dingen in iets te snel gereageerd vanmorgen nogmaals.

De 8 was typefout moest 2 zijn.

Als E hotel is twee extra uren in kolom L
in kolom H de uren aanwezig bij een adres.
De normale uren kolom I zijn de uren per klant - pauze - reistijd.
Als er meer dan 8 normale uren zijn worden alle uren overuren kolom L

Woensdag voorbeeld met hotel donderdag zelfde maar dan zonder hotel.
Reistijd zijn geen normale uren.

Klopt het, dat er in cel I10 6 staat en geen 8 omdat pauze en reistijd wordt afgetrokken van de 8 ?JA de 10 van H10 moet ook 8 zijn.

Dat er 2 staat bij overuren omdat hotel is ingevuld ?JA

En dat er niets staat in cel I11 omdat 6 + pauze en reistijd al 8 tesamen is ?Nee weer een fout van mij had 2 moeten zijn en dan geen overuren in L11.

Was een beetje te snel en te slordig:o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik volg het topic al een tijdje en ik zie nog steeds geen consistentie in de gegevens. In post #6 spreek je over 2 overuren wanneer er hotel staat. In post #10 spreek je plotseling over 8 uur extra bij hotel. (type fout) Nu blijkt plots dat uren gemaakt na 18:00 u bij de overuren geteld moeten worden. Zoals Danny al aangaf werk je op woensdag van 14:00 tot 18:00. Dat is inderdaad 4 uur maar 1 uur pauze en 1 uur reistijd en toch kom je aan 2 overuren(die heb ik ondertussen uitgevogeld). In je kolom overuren kom je aan 7 overuren terwijl je bij je totaalkolom maar aan 4 uren komt. Begrijpe wie kan. Ik denk dat je vooreerst eens goed moet gaan nadenken waar je wat en wanneer wil bijtellen of aftrekken of deze optelsommen gaan nooit kloppen mi.

Mvg

Rudi

Inderdaad heb alles nog een paar keer nagekeken en klopte paar dingen niet.

Beste avdhorst ;)

Test het bestandje eens uit.
Als het niet goed is zal ik het wel horen.
De aangepaste formules zijn in het groen op woensdag.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
alleen de overuren bij het eerste adres worden niet berekend als er meer dan 8 gemaakt zijn. dus als er 10 uur bij dat adres is gewerkt zonder pauze zonder reistijd is het 2. Is er hotel ingevuld extra twee uur.

ziet er goed uit bedankt zover.

Beste avdhorst ;)

Kan je het nog eens testen of het nu goed is.

Bijlagen

bij de volgende invulling krijg ik een negatief overuur ben al bezig geweest maar loop wederom vast. volgens mij moeten de pauzeuren van het vorige adres meegenomen worden in de berekening.

Groet andre

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan