• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren calculatie per week mbv begin en eindtijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Beste kenners,

Ben op zoek naar een formule om de gewerkte uren te bepalen in een week zie bestandje zou iemand mij verder kunnen helpen ?

alvast bedankt voor jullie hulp

Edwin

Bijlagen

Ik zie alleen vertrektijden maar geen aankomsttijden.
Maw welke berekening moet gehanteerd worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor de snelle reactie

per dag begintijd is de eeste vertrektijd en eind tijd is de laatste vertrektijd op die dag :D

Bedankt voor de snelle reactie

per dag begintijd is de eeste vertrektijd en eind tijd is de laatste vertrektijd op die dag :D

Paar vragen/opmerkingen:
Het lijkt mij erg onbetrouwbaar om te zeggen dat de laatste vertrektijd altijd gelijk is aan de eindtijd? Waarom gebruik je 2 week-kolommen? Al eens aan een pivot-table gedacht?

gr,
Jeroen

PS: Je titel klopt niet, "uren calculatie per week mbv begin en eindtijd ", je sheet heeft geen eindtijd :)

Laatst bewerkt:
pivot table zegt me helaas niks .. je mag een voorstel doen als je wilt het enige wat ik nodig ben is een som van de gemaakte uren per week zodat ik die in een overzicht kan weergeven op naam.;)

zoals de andere helpers ook al zeggen:

1) Waarom 2 week kolommen?
2) Waarom al die verschillende tijden op 1 dag?
3) Pauzes, moeten deze mee gerekend worden?
4) Lijkt mij gemakkelijker als je met een begintijd en een eindtijd werkt per dag, en niet al die verschillende tijden er tussen.
5)Als al die verschillende tijden nodig zijn, moet de bereking dan gebeuren van eerste begintijd naar de volgende begintijd?

pivot table zegt me helaas niks .. je mag een voorstel doen als je wilt het enige wat ik nodig ben is een som van de gemaakte uren per week zodat ik die in een overzicht kan weergeven op naam.;)

@ Kibus, je maakt het jezelf wel ERG moeilijk door de datastructuur aan te houden zoals je die hebt opgezet. Bedenk goed wat je wilt met je informatie en nogmaals, hoe betrouwbaar en reeel je die wilt maken!

Pivot tables (draaitabellen in NL) zijn te vinden op http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/CH062528071043.aspx

Ik heb effe een nieuw voorbeeld hopelijk is het wat duidelijker geworden:confused:

Bijlagen

Ik heb effe een nieuw voorbeeld hopelijk is het wat duidelijker geworden:confused:

Kibus,

Ik snap je Excel sheet wel, maar waarom zou je het op deze manier willen doen? Je komt hier tegen een probleem dat ìk in ieder geval niet kan oplossen:
Uit je sheet blijkt dat er een verschillend aantal ritten kunnen plaatsvinden op 1 dag. De ene dag zijn het er 15, de andere dag zijn het er 5. Je wilt per dag statistieken bijhouden, wat het probleem dus is, is dat je zult moeten (laten) zoeken in de datum-kolom naar alle data die gelijk zijn en dan moeten bepalen wat de laagste en hoogste waarden zijn van een specifieke dag. Ook zul je dan moeten bepalen wiens auto het is. Je ontkomt er niet aan om óf een enorm complexe formule (die ik niet zo 1, 2, 3 kan opstellen) óf een VB-script te maken.

Wat ik zou voorstellen is dat je zoekt in Excel op SUMIF en die implementeert in je sheet. Probeer je sheet anders op te zetten, tip: Begin met een schone sheet en houd deze als voorbeeld. Ik heb nu even geen tijd om heel veel uitleg te geven of een voorbeeld te maken, maar wat je wilt is niet moeilijk, alleen de manier waarop je het nu gedaan hebt MAAK je het jezelf moeilijk!;)

Hoi,

Ik weet dat het een moeilijke opgave is .. Het programma waar de data uitkomt is zo opgebouwd ...

Per dag ben ik aan het uitvogelen met dbmin en dbmax heb ik die totalen .. dan kan ik uren per week berekenen ...:confused:

Misschien zijn er mensen die dit in 1 keer kunnen uitrekenen ...:) met een formulen scheelt me enorm veel werk!! vandaar hulp gevraagd ..

Laatst bewerkt:
Ik heb wat gemaakt, ik heb wel gebruik gemaakt van hulp kolommen.
In kolom E (max) en F (min) staan matrix formules, welke de max en min van die persoon op die dag bepalen. Hierna zorg ik in kolom G dat het verschil tussen de max en min er 1 keer per dag/persoon komt te staan.

let op!!
* Dit hele verhaal gaat alleen op indien iemand heeft gewerkt tussen 0:00:00 en 23:59:59.
* Klaas heeft op (onder andere) 11-6-2008 (rij 966) maar 1 vertrek staan, hier wordt dus geen werktijd gerekend.

De data hoeft niet in chronologische volgorde te staan.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
p.s. het berekenen (na aanpassingen) kan even duren, er staan nogal wat formules met reken werk in.

Bijlagen

nee nog niet die topic staat nog steeds open.maar deze zet ik op opgelost:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan