• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren lijstje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ben zelf niet zo goed met iets in Excel maken.Ik maak zowel thuis als op mijn werk gebruik van Excel 2007. Ik wil voor m'n werk een uren lijst maken. Gewerkte overuren per medewerker per dag en tevens moeten de opgenomen uren bij gehouden worden. In de rij "Totaal" de optelsom van de kolommen er onder en dat per medewerker, zodat de medewerker meteen bij het totaal kan zien hoeveel uren hij/zij nog heeft of tekort komt. Hoe kan ik dat instellen en hoe kan ik voor het hele jaar de dagen invoeren in kolom A? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.:o Ik heb een voorbeeld bestandje toegevoegd als bijlage, zegt vaak meer dan woorden.:)

Ps ik moet het werkblad compleet naar een reeds bestaand XLSX bestand overbrengen/toevoegen, als nieuw werkblad.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geregeld.
Formule in B2 t/m P2 geplaatst.

cel B2 bevat
Code:
=SOM(B3:B370)

Die gekopieerd naar rechts.

Laatst bewerkt:
Bedankt Paul, met je hulp hier en in de chat. Ben er uit. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi crash,

Ik heb nog een handige aanpassing gedaan, scheelt je een hoop tik werk.
Kijk in Cel A4, deze heb ik doorgetrokken tot A367, In A368 staat weer een andere formule.
Deze zorgt ervoor dat als het geen schrikkeljaar is deze cel leeg blijft.
Doe er je voordeel mee

Bijlagen

Zet er deze macro nog bij en je komt op de juiste dag
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Application.GoTo Cells(4 + DateDiff("d", [A3] + 1, Date), 2)
End Sub

Bedankt voor de aanvulling, Waar plaats ik die macro? Ik ben een leek wat inhoudelijk/formules Excel betreft.

Klik met rechts op je bladtap, kies voor "Programmacode weergeven" en plak de code in het rechter( grote) veld.

Bedankt allemaal is prima zo.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan