uren maal dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
uren.jpg

welke formule moet ik gebruiken bij het totaal maken van de uren
bv aantal is 5 en uren 10 dus totaal moet dan worden 50.

wat ik ook doe werkt niet .

Wat wil je precies? En wat wil je doen met het veld Uren? Ik snap die formule namelijk niet. Als je het verschil wilt weten in uren (is getallen) tussen eindtijd en begintijd, dan reken je dat zo uit:
Code:
Uren:([Eindtijd] - [Begintijd]) * 24
Jouw formule heb ik nog niet eerder gezien :)

dacht echt dat dit duidelijk was niet dus .
je ziet totaal uren staan en daar moet dus een formule komen te staan die dat berekend nu is zo dat hij ui de formule die jij ook aan geeft niet kan vermedevuldigen met aantal.
aantal zijn de dagen die hij heeft gewerkt .
hoop dat je het begrijpt .

Aantal was het enige dat duidelijk was :). Ik snap jouw probleem dus niet, want als ik mijn formule test op twee datumvelden waarin ik tijden invul, en dat met een veld [Aantal] vermenigvuldig, dan krijg ik netjes de totalen te zien. Ook de uren worden perfect uitgerekend (anders zou het natuurlijk niet gaan).

ik niet dus wat ik ook doe
uren:([eind]-[begin]+24)
aantal

totaal:[uren]*[aantal]

maar werkt niet

Heb je jouw formule al vergeleken met de mijne?
Code:
Uren:([eind] - [begin]+24)
Uren:([Eind] - [Begin]) * 24

michel als ik *24 doe geeft hij de uren perfect aan .
met de +24 krijg ik 24,291 enz
en dat terwijl uitkomst 7 is
dus mijn formule maal 24 werkt .
in een query dus had ik geloof ik nog niet verteld.
maar maal dagen dus bv 12 dagen maal 7 = fout
nu snap ik wel dat jij de plus begrijp wand tijd is 1 etmaal en dat word gedeeld door 24 is uren enz .
maar moet toch ook lukken met wat ik gebruik ?

Tijden zijn getallen tussen 0-1. Hele getallen zijn (in datumvelden) datums. Een getal als 40954 is dus een datum (15-2-2012 in dit geval) terwijl het getal 40954,78321 dit oplevert in een datum+tijdveld: 15-2-2012 18:47:49. Om dus het aantal uren te weten, moet je tijden (of de berekening daarvan) met 24 vermenigvuldigen en niet 24 erbij optellen.
Heb je het aantal uren correct berekend, dan kun je de uitkomst daarvan met het veld [Aantal] vermenigvuldigen en dan krijg je toch echt de juiste uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan