uren maal euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter JTMT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JTMT

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Goede middag,

Bij het uitrekenen van uren * euro gaat er iets fout, en ik kom er niet goed uit

Gewerkt/van
Gewerkt/tot
Uurloon
Totaal uren =24[Gewerkt/tot]-[Gewerkt/van] werkt goed
Uit betalen = [Totaal uren]*[Uurloon] werkt niet.
Als ik de instelling op "euro" zet krijg ik een willekeurig getal en als hij op "kort tijd notatie" staat krijg ik wel het goede getal maar in de vorm van tijd.
Zie bijlage, bij voorbaat dank voor de hulp.
Formulier.JPG

Ik vermoed dat je formule toch niet helemaal jofel is. Er zit in ieder geval een typfout in. Hij moet zijn:
Totaal uren =24*([Gewerkt/tot]-[Gewerkt/van]).
Hierbij moet je de veldopmaak van urenberekening op Vast zetten, niet op Tijd.
Je berekenin is verder ok. Uit betalen = [Totaal uren]*[Uurloon]

Ik vermoed dat je formule toch niet helemaal jofel is. Er zit in ieder geval een typfout in. Hij moet zijn:
Totaal uren =24*([Gewerkt/tot]-[Gewerkt/van]).
Hierbij moet je de veldopmaak van urenberekening op Vast zetten, niet op Tijd.
Je berekenin is verder ok. Uit betalen = [Totaal uren]*[Uurloon]

Bedankt voor de snelle reactie,
Ik had de formule op =24+[Gewerkt/tot]-[Gewerkt/van]
Het + je was ik vergeten op mijn bericht te zetten. En daarmee werd het goed berkend.
Maar nu met de haakjes en * en op vast, : Perfect. Hij berekend het totaal nu goed in euro's.:thumb::thumb:
Nogmaals bedankt gr Jan

Nog even uitleg waarom je moet vermenigvulden, en niet optellen: Tijden zijn getallen tussen 0-1. Omdat er 24 uur in een dag zitten, moet je de uitkomst dus met 24 vermenigvuldigen. Door er 24 bij op te tellen, doe je niet meer dan er 1 dag bij optellen. De tijden blijven daarbij uiteraard gelijk, en je uitkomst is dus nog steeds een urenberekening. Daarom leek de uitkomst goed te zijn met een tijdnotatie. Je had de 24 dus net zo goed weg kunnen laten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan