• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren met toeslagen bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayant

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Berichten
5
hallow..
ik heb van de week een excel bestand gemaakt waarin ik mijn uren wil bijhouden, maar dat hij ook mn bruto salaris uit rekend incl toeslagen en dat soort toestanden.
het berekenen van salaris lukt al wel dat is dan het probleem niet.

uren gaan op zich ook wel goed, als je begin tijd en eind tijd invoert dan worden op blad 2 uren uitgerekend dat ik die dag gewerkt heb
en op blad 1 moet ie dan verwezen worden in welke kolom die getoont moet worden
dus alle werktijden na
- 6u 's morgens - 18u 's avonds = 100%
- 18u 's avonds - 0.00u 's morgens = 120%
- 0.00u 's morgens - 6u 's morgens = 140%
- (en zondag 200%)

ik heb dan nu bij 140% formule gezet als het begintijd kleiner is dan 1u dan moet ie tonen in deze kolom
en bij 120% heb ik gezet: als begintijd groter is dan 17u dan moet ie in deze kolom tonen
maar bij 100% loop ik vast want wat ik daar ook neerzet... hij telt het dan ook op of bij 120% of bij 140%.. zodra deze het doet dan hoef ik 100% niet meer handmatig in te voeren.

iemand die beetje met excel overweg kan?

als er in die kolom een formule kan komen dat ie 'm vanuit blad 2 alleen moet tonen als het tussen de 7u 's ochtends en 9u 's ochtends is dan zou er eigenlijk geen enkel probleem meer zijn maar ik loop al dagen te klooien en ik krijg die formule maar niet, ik weet eigenlijk niet eens of ie wel bestaat en of het wel mogelijk is wat ik wil:S..

gr Jay
 

Bijlagen

  • werkrooster.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 74
  • werkrooster 97-2003.xls
    41,5 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Beste jayant ;)

Kijk eens naar de volgende bestandjes die eerder hier al gepost werden.

Deze gaan je zeker op weg helpen.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • uren optellen.xls
    18 KB · Weergaven: 93
  • Werkuren2009.rar
    63,6 KB · Weergaven: 73
ik was net al bezig op internet om te zoeken, wat jij zegt dat bedoel ik niet, dat is gewoon uren optellen dat lukt me wel, dat doet het ook

ik heb net ff die formule alvast bij 1dec ingevoerd, de rest moet ik nog doen, maar moet je ff kijken wat er allemaal komt te staan als je deze tijden invoerd:
0.30 - 06:00 (als het goed is komt ie dan bij 140%)
18:00 - 22:00 (als het goed is komt dit bij 120%)
en 08:00 - 12:00 hier gaat het mis want hij geeft wel aan welke cel hij nu moet aantonen maar hij geeft het inhoud niet weer

ps, ik heb alleen 1dec nog bewerkt, daar kan je het ff proberen

gr thx Jay
 

Bijlagen

  • werkrooster 97-2003.xls
    41,5 KB · Weergaven: 65
  • werkrooster.xlsx
    17 KB · Weergaven: 61
wow.. ik open nu pas die zip, ik krijg een hoeveelheid jonge, er staan daar een aantal formules jonge:S... zo een expert ben ik net niet:S.. ik heb maar 1 simpele nodig die mij mn getalletje laat zien:$
 
Beste jayant ;)

Voor 1 dec volgende formule

=ALS(EN(E9>Blad2!H9; E9<Blad2!H10); Blad2!E9; "0:00")

Zonder de aanhalingstekens bij Blad2!E9

Wat ik met het bestandje bedoel is uren optellen na 24 uur !!!

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
volgens mij moet ik me nu egt lomp voelen want ik begrijp et nog steeds niet na 24uur optellen

maar mn excel uren telling doet het:D... thnx men (Y) nu kan k alvast voor jan oook gaan maken(H)
 
Beste jayant ;)

Je kan geen uren optellen zoals dit voorbeeld

Begintijd = 22:00 (A1)
Eindtijd = 6:00 (B1)

Je kan dus niet 6:00 - 22:00 doen dit is negatieve tijd en wordt weergegeven als #######
En 22:00 - 6:00 wordt dan 16:00 terwijl het 8:00 moet zijn.

Voor dit te bereken moet je de volgende formule gebruiken:

=(22:00>6:00)+6:00-22:00 (uren moeten wel een celverwijzing zijn !)

Dan wordt het dit : =(A1>B1)+B1-A1

Indien je vraag is opgelost, gelieve de vraag op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan