• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren nachtploeg uittellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje206

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2012
hoi

ik zit met volgend probleem. Heb een leuk bestandje gevonden om onze werkuren uit te tellen. Het werk perfect maar er zit een klein probleem in.
Als we de uren van morgen en middagpost ingeven loopt alles goed. Zodra als we nachtpost uren willen ingeven telt hij deze niet meer automatische.

Wie kan mij helpen met die code?

in bijlage mijn bestand

alvast bedankt.

Wellicht is het een idee om erbij te vermelden om wat voor type bestand het gaat.

Of -nog beter- ontdoe het bestand van gevoelige informatie en upload het bij je vraag.

Voorlopige workaround: bij eindtijden na middernacht 24 uur erbij optellen. (Als je 25:00 invult ipv 01:00, dan gaat het wel goed.)

Je zult waarschijnlijk iets in je formules moeten bouwen dat kijkt of eindtijd lager is dan begintijd en in dat geval er 24 uur bij optellen.

Beste Bartje206,

Als je er deze formule van maakt, zou het moeten werken:
=ALS(D6="";"";ALS(I6>D6;I6-D6-(F6-E6)-(H6-G6);(I6+24)-D6-(F6-E6)-(H6-G6)))

Bekijk dit eens.
Formule in kolom J aangepast

Maar ook de formule in kolom C
Zodat altijd elk blokje van een week op maandag begint.

Eind van de maand kan ook nog verder aangepast worden.

Bijlagen

@ DCWDPT

Heb je al gecontroleerd als je alle uren van de week optelt wat je dan voor uitslag krijgt?

Hallo.

plaats het volgende maar eens in cel J6 en probeer maar eens iets.

=ALS(E6<D6;E6+24-D6;E6-D6)+ALS(G6<F6;G6+24-F6;G6-F6)+ALS(I6<H6;I6+24-H6;I6-H6)

Groet koos. :thumb:

@koos
Ook voor jou geld:

Heb je al gecontroleerd als je alle uren van de week optelt wat je dan voor uitslag krijgt?

@popipipo: Merci voor de aanpassing. Wat bedoel je met einde van de maand kan ook aangepast worden?

Wilde dit bestand nog uitbreiden naar overuren automatisch berekenen en verlofdagen maar dat gaat mij even te ver :)

toch alvast bedankt iedereen voor de snelle reacties.

Ik neem (?) aan dat je alle maanden apart wilt hebben

In rij 61 tm 64 staat nu nog november.
Dat wil je dan niet zien.

Zo is de verdeling van elke maand iets anders.

ja dat klopt inderdaad. Hoe ik dat moet aanpassen moet ik nog uitzoeken want ben nog maar een leek op gebied van excel. Kan wel al iets maar nog niet alles :)

Stom vraag mss , maar weet er iemand een oplossing hoe het kan aanpassen dat we niet meer 22:00 moet ingeven maar 22.00 zodat er toch 22:00 komt te staan. snap je (das een vraag van mijn vrouw uit :-))

Dubbel punt invoeren is voor meer mensen "lastig"

Ik heb het opgelost door middel van de autocorrectie mogelijkheid van excel.
++ wordt dan omgezet in :

Het is even wennen maar daarna loopt het als een speer in alle excel bestanden

effe nog een vraagje popipipo: heb je die formule bij alle tabellen aangepast want ik merk bv dat in tabel (week 3 eigenlijk) die formule niet toegepast word

Hallo.

ik begrijp alleen een iets niet.

als je de uren ingeeft van de nacht op de dag waneer je werkt kom je niet voorbij 0:00 uur of middernacht.

of mis ik iets.

ik begrijp wat de bedoeling is maar ik zou tot 24:00 gaan en dan de volgende dag weer bij 0:00 uuur beginnen.

Groet koos.

@bart

Ik heb het inderdaad niet op het gehele bestand aangepast.

@Koos

Het is gebruikelijk dat een dienst die over middernacht loopt (22:00 tot 3:00 uur) als 1 dienst van 5 uur te beschouwen.
Jij wilt het als 2 diensten beschouwen Een van 22:00 uur tot 0:00 uur (2uur) en een van 0:00 tot 3:00 uur (3uur)
Dat is dus alleen een verschil in interpretatie.

Omdat ik in een goede bui ben heb ik het hele bestandje aangepast.
Hier en daar zomaar wat tijden ingevuld om te kijken of de optelling klopt.

Bijlagen

thx, nu heb ik het zeker goed, had het zelf ook al aangepast gekregen.

@popipipo : ken jij iemand die goed met acces overweg kan?

Zoek iemand die mij een adresbestand kan aanmaken waaruit ik kan mailen. Verschillende groepen kan indelen en nog een paar kleine dingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan