• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren omrekenen naar minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
HallO

ik wil graag weten hoe ik een aantal minuten terug kan rekenen , naar uren.
Als ik het deel door 60 (minuten) klopt het niet.
Ik heb al gezocht op het forum maar kan dit niet vinden.

alvast bedankt.

smoas

Uuuuh.. Wat wil je nu precies? Van uren naar minuten of van minuten naar uren?

Sorry mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.
Ik heb een doorlooptijd in minuten, b.v. 876 minuten, nu wel ik graag weten hoeveel hele uren en minuten dat zijn.
smoas

Als je 876 minuten deelt door 60 krijg je gewoon het aantal uren (14,6 uur) 0,6 uur komt overeen met 0,6*60 =36 minuten.

Je kan ook het aantal minuten delen door (60*24). Hierdoor krijg je de doorlooptijd in dagen. Door de uitkomst op te maken als tijd staat er netjes 14:36

Stel de doorlooptijd staat in A1
Uren in B1: =integer(A1/60)
Minuten in C1: = A1 - B1*60

Ron

Vreemd, ik krijg met de twee oplossingen twee verschillende uitkomsten :confused:

Bijlagen

Vreemd, ik krijg met de twee oplossingen twee verschillende uitkomsten :confused:
Die uitkomst in C1 is eigenlijk 876 dagen / 60 = ....dagen en 14:24 uur. Het gaat mis omdat je hier met dagen rekent, en de uitkomst in uren (tot 24) en minuten laat zien.
Zet de celeigenschappen maar eens op :mm, dan zal je zien dat de uitkomst 350:24 uur is.

Zo te zien is de vraag opgelost, maar vind deze persoonlijk mooier, en maar een cel nodig voor uren en minuten.

bv. in A2: als aantal minuten in A1 staan.
=TIJD(INTEGER(A1/60);REST(A1;60);0)

Dus in A1: 876,
Uitkomst A2: 14:36

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan