• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren optellen boven de 9999 uur

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Renie

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2004
Ik moet uren optellen, als ik meer dan 9999:00 uur laat optellen, geeft excel eenwaarde fout aan, bv 13500:00 uur + 750:00 uur = totaal.

Als cel eigenschap heb ik tijd en dan 37:30:55 ingesteld. Hij telt dat wel uren op tot ver boven de 10000 uur, maar zodra ik bovenstaande wil laten bereken, geeft hij een waarde fout aan.

Celeigenschappen > Getal > Aangepast > :mm

@GiMe
Jou reactie was ook mijn eerste gedachte maar omdat de cel eigenschappen die TS had op gegeven eigenlijk het zelfde is, ben ik het toch even gaan testen.

Bij de test ben ik er dus van uitgegaan van cel eigenschappen [uu]:mm

Vul je 10000:00 in dan staat er gewoon 10000:00
Als je 2 cellen met deze inhoud optelt krijg je een foutmelding:#VALUE!
Dit alles links uitgelijnd

Als je 9999:00 invult komt in de formule regel 19-2-1901 15:00:00 te staan.
2 van deze cellen opgeteld geeft 19998:00
Verander je de formule regel in 19-2-1901 16:00:00 Dan staat er keurig 10000:00
2 van deze cellen opgeteld geeft 20000:00
Dit alles rechts uitgelijnd.

Ik weet nu dat dit geen oplossing voor het probleem is maar dat het dus niet zomaar iets van cel eigenschappen is

Bijlagen

@popipipo
Inderdaad had niet verder gekeken.
Zeer eigenaardig fenomeen :confused:

Zullen we het maar een bug van excel noemen net zo als excel niet goed met afronden kan omgaan.

Ik deel nu dan maar het totaal door 2, die laat ik weer bij elkaar optellen. Dan gaat het wel goed, inderdaad,lijkt het wel een bug

Hi allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem als ik 9160:17 op wil tellen met 13037:17.

9160:17 herkent excel prima en komt er 15-01-1901 16:51:00 te staan.
Dit gebeurd niet voor 13037:17 en daardoor krijg ik als uitkomst #value

Iemand een idee om dit op te lossen?

Graag zou ik mijn input 13037:17 willen houden zonder te veel aan te moeten passen. Ik wil het gebruiken om sneller te kunnen zijn, anders doe ik het wel met de hand.

alvast bedankt voor reactie

groetjes

Nardi

Welkom Nardi,

Tijdens het registreren ben je akkoord gegaan met de voorwaarden van Helpmij. Daarin staat ook deze regel:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.

Graag zelf een vraag aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan