• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren optellen gaat niet overal goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Ik heb het een en ander over dit onderwerp gelezen op dit forum toch heb ik nog de volgende vraag:
Ik houd ook mijn uren bij in exel. Ik geef het begin-en einstip in (in uren en minuten) waarna het verschil door exel wordt uitgerekend. Dit klopt alles. Maar als ik nu mijn gewerkte uren over een week wil berekenen en daarvoor de functie Som gebruik en het betreffende bereik selecteer, is de uitkomst de ene week correct en de volgende week volledig onjuist. Ik begrijp niet wat er fout gaat. Ik heb alles nog maar eens in "uren"-opmaak gezet, zonder succes. Het is toch vreemd dat exel zo het verschil uitrekent, maar als je deze door exel-gegenereerde getallen weer verder wilt gebruiken, het niet (altijd) goed gaat.

Wie weet wat er aan de hand is?

Kun je een voorbeeld van je werkbladje posten?

De celeigenschappen dienen als [uu]:mm ingesteld te staan om het totaal aantal uren boven de 24 te kunnen zien.

Een dag plus 1 uur is bij uu:mm 1:00
Een dag plus 1 uur is bij [uu]:mm 25:00

Snap?

In kolom F sommeer ik de gewerkte uren van de betreffende week. Van deze week ging de berekening tot en met gisteren goed. Nu ik zojuist ook de uren van vandaag heb ingevuld en weer het totaal heb laten berekenen , krijg ik weer een foutief antwoord...

Bijlagen

Wijzig in Kolom F de cel eigenschappen in :mm
Dus cel eigenschappen > aangepast, en wijzig in het vak Type: "Standaard" in :mm

Bedankt Snijworst en Ad, Ik heb de [ voor ( aangezien...... :o

( op mijn toetsenbord zit de [ en ] onder alt-8 , alt-9 )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan