• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo helpers,

Na wat zoektermen te hebben gevolgd, kom ik er toch niet uit.

Ik ben in een bestand bezig met het optellen van de totaal uren per week. Met de aangepaste celopmaak kom ik er toch niet uit.

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Thnx.. Wheel.

Bijlagen

wheel,

Ik dacht dat je dit met de cel eigenschappen kunt regelen.
:mm bij aangepast.

wheel,

Dit vond ik nog op het www.
Uren optellen in Excel
Het rekenbladprogramma Excel is uitermate geschikt om gewerkte uren bij elkaar op te tellen. Er ontstaat echter een probleem als de som van de uren meer dan 24 bedraagt. Probeer maar eens 8, 8 en 11 uur bij elkaar op te tellen. Het resultaat dat u te zien krijgt is 3 uur en dat klopt natuurlijk niet. Dat komt omdat Excel standaard een 24-uurs weergave gebruikt en deze optelling van 27 uren, ziet als 24+3 uren en daardoor 3 uren als resultaat weergeeft. Wilt u het juiste aantal gewerkte uren zien, dan moet u als volgt te werk gaan:

•Rechtsklik op de cel met het resultaat van de optelling.
•Selecteer de optie Celeigenschappen.
•Selecteer indien nodig in het dialoogvenster Celeigenschappen het tabblad Getal.
•Selecteer onder Categorie de optie Aangepast.
•Selecteer in de lijst onder Type de optie :mm:ss.
•Klik tot slot op OK.
Nu wordt het correcte aantal gewerkte uren, te weten 27, getoond.

Hallo helpers,

Ik ben in een bestand bezig met het optellen van de totaal uren per week. Met de aangepaste celopmaak kom ik er toch niet uit.

Thnx.. Wheel.

Hoi,

Zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo helpers,

Thnx.. Wheel.

zie bijlage :thumb:
Graag gedaan

Bijlagen

Beiden bedankt voor de oplossing. :thumb:

Wat ik echter niet snap, is dat het in mijn bestand met de door mij gebruikte formule niet werkt. :confused:

Wat is er zo anders aan mijn formule? Kan iemand mij dit uitleggen, zodat ik hier weer iets van opsteek? :D

Thnx.. Wheel

Je fout zit hem in de 24.cel (D2)
Deze doet niet wat jij denkt dat hij moet doen.
Verander de 24 eens in een willekeurig ander geheel getal, de uitkomst blijft 7:30,
Verander nu het celformaat in :mm
En verander nu de 24 in een willekeurig ander geheel getal en kijk nu wat er met de uitslag gebeurt.
een 1 staat eigenlijk voor 1 dag =24 uur
Jou 24 geeft dus 24*24=576 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan