• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren per week bewaren zonder overschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krabbeltje

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
Ik heb een Excelbestand voor Urenverantwoording gemaakt (zie de bijlage onderaan) waarin ik 4 tabbladen gebruik.

Het eerste tabblad is voor het invullen van de gewerkte uren van de aangegeven week.

Het tweede tabblad bevat een weekoverzicht waar ik totalen van tabblad 1 automatisch wil invullen bij de juiste week.

Tabblad 3 en 4 zijn niet van belang verder.

Nu gebruik ik de formule
Code:
 =ALS(URENVERANTWOORDING!$C$2=WEEKOVERZICHT!A7;URENVERANTWOORDING!$K$84;0)

Dus als het weeknummer (zeg 1) op tabblad 1 (cel C2) gelijk is aan weeknummer op tabblad 2 (kolom A, in dit geval A7), vul dan de waarde van het totaal Gewerkte minuten (tabblad 1, Cel K84) in bij de corresponderende cel (Gewerkte minuten) in kolom B op tabblad 2 (in dit geval cel B7).

Dat gaat goed, totdat ik het weeknummer verander op tabblad 1 (cel C2) om een nieuwe week in te gaan vullen. Dan worden de eerder opgeslagen gegevens op tabblad 2 in het weekoverzicht voor week 1 weer allemaal op nul gezet. Dit komt omdat de ALS-formule ook een waarde invult als de logische waarde niet juist is, dus onwaar. Ik heb hiervoor de waarde 0 (nul) gekozen, maar kan deze ook weglaten. Dan wordt de cel op tabblad 2 gevuld met de tekst 'ONWAAR'.

Nu wil ik natuurlijk de gegevens van week 1 in het weekoverzicht op tabblad 2 graag bewaren als ik op tabblad een nieuwe week ga invoeren. Hier kom ik niet uit.

Graag ideeën of oplossing hiervoor. Ik zit helemaal vast. Alvast bedankt voor het meedenken ;)

Bijlagen

Krabbeltje, Het eindresultaat copieren en op een 'verzamelblad' plakken als tekst? Is dat niet een idee?
Anders komt er VBA bij kijken.

Groet, Leo

Hmm, Ginger. Dank je wel. Had ik nog niet aan gedacht, dus ga dit eerst eens uitproberen. VBA gebruik ik te weinig om zo direct mee aan de slag te kunnen.

Nogmaals bedankt voor de tip! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan