• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren registratie bijhouden

• Onderwerp starter Onderwerp starter webm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

webm

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hallo allemaal,

ik heb eindelijk alle formules kunnen vinden om bijgaande excelsheet te kunnen maken. Wie kan mij nu helpen met het volgende.
Je hebt aantal vakatie uren in getallen 232,00, van hieruit wil ik ieder opgenomen verlof uur kunnen eraf trekken.
dus in cel O7 staat aantal uren wat je hebt. In cel N8 staat aantal opgenomen verlof uren. In cel O8 zal dan in totaal nieuwe verlofuren moeten staan 232 - 2 = 230. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Hoop op reacties.

Bijlagen

Rekenen met tijd doe je door met 24 te vermenigvuldigen.
In dit geval:
Code:
=(P7*24)-(N8*24)
Hiervoor moeten de celeigenschappen wel op standaard of getal staan.
Mvg Leo

hoi webm,

als je wil rekenen met tijden moet je de celeigenschappen aanpassen aan aangepast :mm:ss.
De laatste :ss kan je wegdoen zodat excel de seconden niet laat zien.

Veel succes

Hallo Leofact,
en dat was de juiste oplossing!!!
super geweldig.

Beste Remlo,

dat heb ik al gedaan, maar laatste geval ging om in het aantal uren in getallen te krijgen! bedankt voor je reactie alsnog.

lukt niet

mm het lukt me toch niet, als ik namelijk vandaar uit door wil rekenen kom ik er toch niet uit.

Bijlagen

plaats deze in O8 daarna naar beneden doortrekken
PHP:
=O7-N8*24
aangepaste formule in bestand geplaatst

Bijlagen

Laatst bewerkt:
nog 1 vraag. Kan ik 2 ALS formules in 1 cel verwerken?
Ik heb in kolom N34 te teveel opgebouwde uren staan en in kolom O34 te weinig opgebouwde uren staan. Nu wil ik in een cel uitkomst geven hoeveel verschil is het is. Dus in totaal ALS=N34>O34;N34-O34; ALS=N34<O34;O34-N34, met voorwaardelijke opmaak wanneer je teveel uren hebt dat het groen wordt en wanneer te weinig rood.

Ja dat kan maar het hoeft niet.
Excel kan ook overweg met negatieve uren.

Bijlagen

Formule aanpassen

Hallo Allemaal,

nog een vraag en het einde is bijna in zicht.
Als bijlage treffen jullie het excel bestandje. Ik heb een nieuw kolom toegevoegd Sabbatical verlof. De bedoeling is indien iemand bijv. 4 uur verlof opneemt dat dit in de "min uren bij te kort 4:00 uur" komt te staan.
Het lukt mij niet om in de kolom bij de formule subtotaal bijv. =ALS(N13+M13+L13+K13+J13+I13+H13>0;N13+M13+L13+J13+I13+K13+H13;"") -O13 in te voeren.

Wie weet hoe ik de formule kan aanpassen?

Dus iemand werkt de ene keer wel op de vrijdag 4 uur, dan moeten de uren wel verrekend worden. Maar de andere keer werkt die iemand niet die vrijdag dus 4 uren in de kort.

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

Bijlagen

probeer even met deze.
PHP:
=ALS(SOM(H16:O16)>0;SOM(H16:N16)-O16;"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan