Uren registratie in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwam

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Beste Access'ers. Even assistentie gevraagd.

Doelstelling : een werknemer moet zijn begin-uur en eind-uur ingeven via de PC. Om frauderen tegen te gaan, moet er een selectie vak aanwezig zijn. Klik je op "in" dan moet die huidige tijd worden weergegeven en visa versa.Er is ook een lunchpauze voorzien van 0.30 u. De werknemer moet min. 8 uur en 6 min 'gewerkt' hebben.

Wat heb ik gedaan :

Tabel "werknemers" aangemaakt.
Tabel "werkuren" aangemaakt
Die 2 tabellen zijn gerelateerd op ID.
Formulier "werknemer" gemaakt. De beheerder kan daar al zijn werknemers invullen
Een query gemaakt op basis van die 2 tabellen
Een formulier werkuren, Waar de werknemer zij naam kan selecteren en een subformulier voor de registratie.

Maar.... dit werkt niet. De werknemer kan wel zijn naam selecteren, maar van het ogenblik dat hij, in het sub, aanklikt "in", loopt het fout. Foutmelding : "kan het formulier 'Sub' niet vinden.
Eigenaardige eraan is, als ik enkel het formulier'sub' open lukt het wel.

Even terzijde. Ik maak al verschillende jaren facturatieprogs. in acces, en ik dacht, geen probleem, maar ben ik nu aan het gek worden of zie ik het niet.
dus even assistentie gevraagd

voor 1/4 afgewerkt in bijlage.

Bijlagen

Ik heb van de code van het formulier Sub het volgende gemaakt:

Option Compare Database
Private Sub In_AfterUpdate()
If Me.In = True Then
Me.Aanvang = Now()
ElseIf Me.In = False Then
Me.Aanvang = ""
End If
End Sub

Daarbij hebk wel de optie gemaakt dat als ze uitvinken dat de tijd weer weggaat. maar dat kan je uiteraard ook weer eruit halen ;)

succes iig

Bedankt. Nu zie ik mijn fout. Kon nooit werken op mijn manier.:thumb:

Astu, weet je trouwens of het mogelijk is dat als je die hokje uitvinkt dat de regel weer verdwijnt als ie verder leeg is?

Geplaatst door bultje21
Astu, weet je trouwens of het mogelijk is dat als je die hokje uitvinkt dat de regel weer verdwijnt als ie verder leeg is?

Dan gaat niet vanzelf,aangezien je een record hebt gemaakt dan. Je zou eventueel het record kunnen verwijderen.(manueel, of via VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan