• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren registratie incl 125% + 150% Hoe.??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

eldios

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Ik denk dat ik het even wat makkelijker ga maken door
de uren te veranderen;

maandag t/m vrijdag 00:00/24:00 100% uren
Zaterdag 00:00/24:00 125% uren
zondag 00:00/24:00 150% uren
reisuren altijd 100% maandag t/m zondag
en de schaft tijden (kolom f) is gewoon min het totaal evenals de reistijd aftrek(kolom i)

Dan denk ik dat ik alleen nog opzoek ben voor je juiste formule om bijv. rij6 juist weer te geven bij totaal 100%. Normaal
zou ik heel simpel de formule =H6-D6-F6-I6 gebruiken maar dat gaat nu niet op als ik dat doe i.v.m. overgang dag/nacht..
en dat ik op de zaterdagen en zondagen de reistijden 100% weergeef en de werktijden 125%a150% weergeef in rij9 en 10.

Vrijdag op zaterdagnacht + 100%
Zaterdag op zondagnacht + 125%
zondag op maandagnacht + 150%

Nu hoop ik dat ik het een beetje duidelijk vertel..:rolleyes:

Bekijk bijlage 184200

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Urenregistratie

Hallo Mark,

Het schema ziet er mooi uit maar er is meer nodig voor jouw wensen.
Er moet gedefinieerd worden wanneer de tijden voor 100, 125, 150 en 200% ingaan.
Deze lopen, in jouw opzet, in elkaar over. Daar zit het probleem.
Die definities moeten eerst duidelijk gemaakt worden. Het beste is in de eerste (werktijd) kolommen.
Dat zouden dan verborgen kolommen kunnen worden met de berekende tijdverschillen.

Als ik ermee aan de slag ga, kan ik het zeker voor je oplossen. Maar ik doe het al te vaak met een omweg. (dus onnodig veel rekenwerk)
En de kennis op deze site is zo enorm dat ik denk dat iemand wel met een "formule oplossing" komt.

Even wachten op de wijze mannen of vrouwen dus.
Zo niet....ga ik het voor je uitvogelen.

Succes,

Erik

Hallo Erik,

Dank voor het reageren. Laten we dan idd even wachten op de wijze mannen of vrouwen. Volgens mij moet er een "formule oplossing" zijn
en ben ik die ook al wel tegen gekomen hier ergens op het forum. Het probleem was echter dat die formules zo niet te begrijpen zijn voor
een leek als ik, en dan is het eigenlijk ook niet echt gemakkelijk om ze dan om te knutselen naar mijn doeleinde dat ik daar maar mee ben gestopt.

Alvast vriendelijk bedankt,

Gr. Mark

hallo Mark,
het wordt een stuk duidelijker als je de waardes in rij 4 met de hand invuld.
en hoeveel % betaalt de rijstijd?

sorry de rijstijd had ik overheen gelezen
pauze: als je van 17:30 tot 6:00 werkt hoe valt dan de pauze?
of als je van 17:00 tot 6:00 werkt dan begin je met een uur pauze.

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Bedankt voor het reageren.. Ik denk dat ik het even wat makkelijker ga maken door
de uren te veranderen;

maandag t/m vrijdag 00:00/24:00 100% uren
Zaterdag 00:00/24:00 125% uren
zondag 00:00/24:00 150% uren
reisuren altijd 100% maandag t/m zondag
en de schaft tijden (kolom f) is gewoon min het totaal evenals de reistijd aftrek(kolom i)

Dan denk ik dat ik alleen nog opzoek ben voor je juiste formule om bijv. rij6 juist weer te geven bij totaal 100%. Normaal
zou ik heel simpel de formule =H6-D6-F6-I6 gebruiken maar dat gaat nu niet op als ik dat doe i.v.m. overgang dag/nacht..
en dat ik op de zaterdagen en zondagen de reistijden 100% weergeef en de werktijden 125%a150% weergeef in rij9 en 10.

Vrijdag op zaterdagnacht + 100%
Zaterdag op zondagnacht + 125%
zondag op maandagnacht + 150%

Nu hoop ik dat ik het een beetje duidelijk vertel..:rolleyes:

Bekijk bijlage wuvsexcelv6.xls

Laatst bewerkt:
Los van de fesstdagen heb ik de meeste van jouw vragen in jouw bestandje verwerkt.

Als uitgangspunten heb ik genomen:

Als de eindtijd < dan de begintijd dan is het een nachtdienst anders is het een dagdienst. Bij een nachtdienst zal de pauze dan ook van het 125% kolom afgetrokken worden. Anders van de 100% kolom. (zie kolom Q) de werkdagen staan in kolom P. Het kan alllemaal wel in één formule maar om het een beetje leesbaar te houden heb ik het even zo gedaan.

Bijlagen

Hallo VenA,

Inmiddels is de lay-out een beetje veranderd (zie wuvsexcelv6) evenals de moeilijkheidsgraad denk ik.
Verder schaam ik me een beetje door de veranderingen gezien het feit dat je aardig ermee bezig bent geweest.

Hoop nu echter niet dat dat je er van doet weerhouden om m'n laatste lay-out te willen bekijken en wellicht tot een oplossing
te komen.

Groet,

Mark

Hallo allemaal,

Inmiddels aan het knutselen geweest en ben een eind gekomen als zeg ik het zelf. :P

Bekijk bijlage wuvsexcelv8.xls

Nu geeft ie alleen in N13 niet de juiste waarde meer.
ook in K11 L11 M11 klopt het aantal niet meer..

In K4 en K7 lijkt mij dat er een fout zit. wanneer ik deze twee blanco zonder formule houd en het gewoon als tekst
invul lijkt er niets aan de hand te wezen. pas wanneer ik een formule invoer klopt het niet meer.

Helupppp..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kolom K is aangepast.

stel begintijd is 18:00 en eindtijd is 6:00
dan ligt de eindtijd in de volgende dag
de eindtijd is dan dus (6:00 + 24:00)
de verstreken tijd is eindtijd - begintijd
en dat is dus (6:00 + 24:00) - 18:00 = 12:00

aangezien 24:00 een dag is (in excel is dat 1)

als de eindtijd in H4 staat
en de begintijd in D4 staat

dag wordt de formule: =H4-D4

en als D4 groter is dan H4 moet er 1 bij opgeteld worden (1 staat in excel voor 1 dag)

om dat de formule ( H4 < D4 ) WAAR OF ONWAAR oplevert (dat is ook wel 1 of 0),

voldoet deze formule: =H4-D4+(H4<D4) om D4 van H4 af te trekken

Bijlagen

kolom K is aangepast.

om dat de formule ( H4 < D4 ) WAAR OF ONWAAR oplevert (dat is ook wel 1 of 0),

Altijd leuk zo'n forum. Dat iets WAAR of ONWAAR oplevert (TRUE OR FALSE, 1 of 0 en in "rare" gevallen -1 of 0) wist ik wel. Maar dat je er in excel zo makkelijk mee kan rekenen weer niet.:thumb:

ik denk dat er nog een final10 aankomt:cool:

Vul in G10 maar 23:45 in.

He verdorie.........

=E10-D10+(E10<D10)*H10-G10+(H10<G10)-I10 in K10

das de oplossing volgens mij...

ik ben toch benieuwd,
ga je dit gebruiken? of is det meer een vinger oefening voor de toekomst?

Hallo,

Ik ga dit idd gebruiken. Nieuwe werkgever is nog niet echt digitaal en werkt met bonnetjes. ik heb
geen zin om al die bonnetjes te bewaren dus heb ik dit in elkaar gezet voor als nog eigengebruik. heb
al wel een versie gemaakt dat alles beveiligd is behalve de invoer van de eerste datum en uren en naam.
zouden ook eventueel collega`s die willen dit kunnen gebruiken zonder dat ze de formules kunnen aanpassen.

gr,

Mark

hoe ga je de weekgegevens steeds opslaan?
en heb je ook al de formules voor overwerk? zoals:
ma-vr van 0 - 7 150%
ma-vr van 7 - 18 100%
ma-vr van 18 - 24 130%
za.....
zo....enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan