• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

BastiaanLier

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Ls.,

Voor de diensten die ik draai in het ziekenhuis moet ik bijhouden hoeveel uur ik op een dag maak. Hiervoor heb ik een opzet gemaakt voor een urenregistratie. Echter, waar ik niet uitkom is het volgende:
- In het overzicht staat een rekenmodule voor de compensatie 1/18 2/18 3/18 etc. Dit gedeelte is ervoor bedoeld om te berekenen hoeveel compensatie ik in uren terugkrijg voor een bereikbaarheidsdienst. Voor elk uur dat ik bereikbaar ben krijg ik door de week 1/18, en zaterdag/zondag 2/18 en feestdagen 3/18 uur terug. Zoals je kan zien krijg ik 3juni 0,81e deel van een uur terug, omgerekend 0.81*60=50 min. De 23e krijg ik 2.67deel van een uur terug. Omgerekend 2 uur en .67*60=40 min. Deze minuten of uren moeten bij het totaal aan het gewerkte uren worden opgeteld. Hoe kan ik zorgen dat excel de compensatie tijd in een keer bij mijn totaal aan gewerkte uren wordt opgeteld? Voor alles onder het uur aan compensatie tijd is het gewoon de regel van 0.XX * 60=aantal minuten. Maar als ik meer dan 1 uur compensatietijd tegoed heb, hoe moet dat?
-In het tweede tabblad staat per datum vermeld hoeveel tijd ik in per dienst heb gewerkt. Is het mogelijk dat excel de dienst minuten/uren per dag bij elkaar optelt onder het koptje totaal van het tweede tabblad en dan ook direct in het eerste tabblad zet bij de goede datum onder het kopje diensturen?

Ik stuur de lijst van juni tot nu toe mee.
Alvast bedankt,
BasBekijk bijlage tijdregistratie juni 2013 Bas.xls

Bastiaan,

Ik zit alsmaar te turen naar je voorbeeld, maar ik snap er geen ene .... van.
De 23e krijg ik 2.67deel van een uur terug.
Maar de 23e heb je helemaal niet gewerkt. En hoe kom je in J7 aan 14.5 * 1/8
Je zult toch iets vollediger moeten zijn, wil je een bevredigend antwoord krijgen.

Beste Ad!
Dank voor je reactie! Ik zal proberen wat duidelijker te zijn!
Ik werk 4 van de 5 dagen in de week. De 5e dag is een compensatie voor de bereikbaarheidsdiensten die ik draai. Vaak is dit een keer per week. Deze dienst begint om 17:30, dus na een normale werkdag, en eindigt om 08:00 de volgende dag. Hier komt dus ook de 14,5uur vandaan in J7. Van 17:30 tot 08:00 de volgende dag is 14,5 uur. Dit keer 1/18e is het gedeelte van een uur dat bij mijn werktijd moet worden opgeteld. Dit betekent dat als ik niks doe in de 14,5 uur dat ik toch ongeveer 50 minuten als werktijd erbij krijg. Wat ik in deze 14,5 uur voor de rest werk komt daar dan nog is bovenop.
Ook draaien we bereikbaarheidsdiensten in het weekend. Dan draaien we dus de hele dag deze dienst, zonder een "normale" werkdag te hebben gehad. De diensten lopen van vrijdag 17:30 tot zaterag 17:00 en van zaterdag 17:00 tot maandag 08:00. Daarom staat er dus geen begin en eindtijd van werken in het overzicht, maar als je naar het tweede tabblad kijkt dan zie je dat ik de 23e zeker op pad ben geweest....
Voor alle bereikbaarheidsdiensten geldt dat we de uren die we echt werken noteren in het tweede tabblad dienstspecificatie. Het totaal aan uren wat hier in genoteerd wordt per dag zou ik dan vervolgens in het overzicht onder het kopje diensten willen krijgen.

Ik hoop dat je hiermee iets kan... Ben benieuwd naar je suggesties!
Bas

Bas, ik ben maar een toeschouwer .
bij de 23e zie ik 48/18 staan in de kolom 2/18.
nu vraag ik me af hoort die niet in de kolom 3/18 staan en dan 72/18 ? het is dan toch zondag.
en draai je ook wel eens aanwezigheidsdiensten van bv 19:00 tot 24:00 ?
dat zou betekenen dat je alle aanwezigheidsdiensten moet specificeren.

Beste Sylvester,
Een zondag wordt als 2/18e gezien. Feestdagen als 3/18e.
Voor wat betreft de tijden van diensten. De diensten zijn opzich gestandardiseerd. Dus vrijdag van 17:30 tot zaterdag 17:00 en zaterdag 17:00 tot maandag 08:00.

Hoop dat dit je helpt.
Groet,
Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan