• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Transportdenbosch

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2020
Hallo allen

ik heb een sheet gemaakt om mijn uren bij te houden en gebruik veelvuldig de optie om dingen uit te laten rekenen.

bijvoorbeeld mijn kilometers door de formule bv C7 = C6-C5 de bekende standaard formules

nu werk ik veelvuldig in de nacht en begin dus voor 24:00 en eindig na 24:00 maar daar krijg ik nu de problemen

ik moet een formule zien te maken dat ik de avond en nacht gewoon uit kan laten rekenen maar ik kom nu als leek dummie of hoe je me ook wilt noemen niet verder als het volgende:

2 regels waarbij ik in de eerste mijn werkdag beëindig om 24:00 en de 2e regel mijn werkdag weer begin om 00:00

erg irritant om voor 1 werk dienst dus twee regels te moeten maken terwijl ik het idee heb dat dit veel makkelijker kan

dus is er iemand die deze leek, dummie, simpele Brabander ergens mee op weg kan helpen

precies de formule overgenomen en alle rijen de extensie tijd gegeven maar helaas kom ik uit op 0

wat ik ook doe welke formule ik ook in geef bij A2 bij 19:30 en b2 05:45 ik krijg het niet voor elkaar dat hij dan in c2 de totale tijd aan geeft

krijg geen bijlage toegevoegd

maar heb a en b als cel eigenschappen op tijd staat met notatie 00:00 en de formule voor c is precies overgenomen =(A2>B2)+B2-A2

of zo........ bijna hetzelfde
Code:
=(1-A2)+B2

Laatst bewerkt:
eind tijd

Dan snap ik het niet, ik kom uit op 10 uur en een kwartier gewerkt .

dan lijkt het me toch makkelijker als je een voorbeeld plaatst zoals jij de uitkomst wilt zien.

Je kan gewoon een attachment bij een bericht plaatsen

als ik u nu zeg dat ik hem niet toegevoegd krijg kunt u daar dan niet mee leven? ik kan een bestand kiezen via afbeelding toevoegen en als ik dan het bestand gekozen heb krijg ik alleen maar te zien bestand uploaden en meer doet hij niet

In A2 vul ik mijn begin tijd in die is 19:30
In B2 vul ik mijn eind tijd in 05:45
ik krijg het niet voor elkaar dat hij in C2 de juiste uitkomst neer zet

C= A2-B2 werkt dus niet
C- B2-A2 ook niet

Om het bestand te uploaden :
Klick op afbeelding toevoegen.
Klick op "van computer" en selecteer het bestand..
Dan uploaden.

Om het bestand te uploaden :
Klick op afbeelding toevoegen.
Klick op van computer en selecteer het bestand..
Ddan uploaden.

ik ben geen leek als het gaat om hoe ik moet uploaden.

hij voegt gewoon het bestand niet toe zowel niet in edge als in Firefox

Beste,

Bij dialoogvenster "snel reageren" moet je kiezen voor "ga geavanceerd". Daar heb een knopje "beheer bijlagen"

Beste,

Ik heb de 3 aangehaalde methoden toegepast in een bestand en die functioneren perfect.

hij doet het maar dan heb ik nog een aanvullende vraag

gewoon even uitgaande van fictieve cellen uiteraard

begin tijd 19:30 cel A1

Spatie cel

Eindtijd 05:45 cel C1

spatiecel

pauze duur 1 uur cel E1

spatie cel

totaal tijd cel G1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug