• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren registreren Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin87

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Beste,

ik heb een kalender gemaakt waarin ik aankomst, vertrek, overuren, reistijd wil in registreren.
aankomst, vertrek en de overuren laten tellen is mij gelukt aan de hand van een formule.
nu zou ik graag elke week een totaal willen laten tellen van de gemaakte overuren, maar als ik dagen geen overuren maak dan komt er in de totaal som waarde te staan.
ik denk dat mijn formule voor het tellen van de overuren verkeer is.

in het voorbeeld bestandje de cellen wat rood zijn zou een weektotaal in moeten komen, en aan het einde van de maand is een rode cel voor het Totaal die maand.

hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.Bekijk bijlage Kalender Summit Debby.xlsx

Wijzig de celeigenschappen van die rode cellen in
Code:
[u]:mm

Maandtotaal september krijg je met
Code:
=SOM(Q49;Q56;Q63;Q70;Q71:Q72)
en celeigenschappen
Code:

Maandtotaal oktober krijg je met
Code:
=SOM(W47;W54;W61;W68;W69:W73)
en celeigenschappen
Code:

Laatst bewerkt:
Beste,

heb ik geprobeerd maar voor het totaal overuren te berekenen gebruik ik ook een formule en ik denk dat daar een fout in zit.
als ik het totaal open kom ik uit op 0u30 min dus ik denk dat hij met negatieve uren ofzo zit.

Als je nu even een voorbeeldje maakt waarin een maand staat en waar je tegenaan loopt dan wordt het vast een stuk eenvoudiger om een antwoord te geven.

dus het voorbeeldje in de rode cellen wil ik het per week laten optellen enkel waar totaal staat is het totaal van de maand.
als je naar de cellen van dagtotaal kijkt staat er een formule in voor als er niets in ingevuld dat de cel toch leeg blijft anders krijg ik de ###### en dat wil ik niet.
hierdoor denk ik dat de cellen negatieve uren bevatten maar niet zichtbaar zijn, enkel in de week berekening of totaal berekening teld hij dit wel mee volgens mij.

Bijlagen

Voor het optellen van de uren kun je eenvoudiger de formule 'subtotaal' gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan