• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren tijberekening per werknemer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfje83

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2013
Hallo,
Ik moet de tijd berekenen van overuren of uren die tekort zijn gemaakt. Als ik dit doe komen de overuren er op maar uren die tekort zijnkomen er niet op omdat dit een negatief tijdsgetal is. Een tweede probleem is dat ik per werknemer in 1 formule alle gewerkte uren moet optellen. Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd maar niets lukt. Ik heb verschillende tabelmatrixen gemaakt en met verticaal zoeken geprobeerd. Ik heb ook met de als functie geprobeerd maar tevergeefs.
Kan iemand me op een simpele manier helpen a.u.b.?
Groetjes

Bijlagen

Het komt in de buurt maar het is nog niet correct. In de F kolom moet in de in te halen uren een negatief getal komen te staan. Dit doet hij niet. De als formule die jij hebt komt al goed in de buurt maar dan krijg ik nog steeds geen negatief getal en dan klopt mijn voorwaardelijke opmaak ook niet. De oplossing staat in blad 3. Zo moet het komen.. Maar ik krijg het niet gevonden. Excel is zo ongelooflijk moeilijk. De optelling van de uren klopt nu wel helemaal! Dank je wel hiervoor!!
Groetjes

Beste Elfje,

Klik op de officeknop (links boven in)
Kies vervolgens voor opties,
Vervolgens naar het tabblad geavanceerd,
Vervolgens vink je aan: 1904 - datumsysteem gebruiken.

Nu moet je alleen de formule van Cobbe wijzigen.
Deze wordt nu jou originele formule,
Dus altijd laatste tijdstip - eerste tijdstip.

succes!

Dan doe je het maar met deze.
Moest het niet helemaal voldoen dan zitten alle elementen in het bestand om dit zelf aan te passen.

En BTW Excel is niet echt zo moeilijk maar zoals met alles moet je met het begin beginnen.

Datums en tijden zijn nu niet echt de items om mee te beginnen.:)

Bijlagen

Niet helemaal zoals in de opgave maar ik doe het er zo maar mee :). Dank jullie wel voor al jullie hulp!!
Groetjes x

Ik probeer aan de hand van opdrachten wat aan excel uit te raken. Ik heb 2 boeken en een cursus maar in de cursus staat helemaal niets bruikbaars en in de boeken staat ook nergens dat wat ik nodig heb. We moeten het allemaal zelf maar uitzoeken en als je niets kent van excel is dit een hopeloze opdracht. Ik ben dagen en dagen bezig met zoeken en op mijn eentje raak ik er niet uit wijs. Ik heb de kennis van excel echt wel nodig. Excel is verschrikkelijk moeilijk voor mij.
Groetjes

Elfje,
Om negatieve uren weer te geven (bij excel 2007 en hoger) moet je naar opties gaan via het tabblad bestand. ga naar geavanceerd. ga met de schuifbalk naar beneden tot aan 'Bij het berekenen van deze werkmap'.
plaats nu een vinkje bij 1904-datumsysteem gebruiken.
nu staat er een min voor de negatieve uren.
voor de totale uren moet je gebruik maken van de functie som.als

Bijlagen

Oh super!!! Dank je wel!! goodlichtJoost had het ook al net hetzelfde gezegd zoals jij en toch lukte het niet. Ik heb nu mijn voorwaardelijke opmaak eerst nog eens gewist en die opnieuw ingesteld. Dan de toepassing gedaan zoals jullie zeiden en nu is het eindelijk gelukt :).
Mag ik vragen of er misschien boeken zijn waar je wel heel veel informatie uit kan halen? Of hoe zijn jullie aan al die kennis geraakt? Eenvoudige dingen staan overal in, maar nooit datgene wat je nodig hebt.
Groetjes xx

Elfje,
Ik ben ook begonnen met zelfstudie met het boek programmeren in Excel 2003. dit is een boek van Microsoft met bijhorende CD. Ik dacht dat ik voor mijn gebruik al redelijk op de hoogte was, tot ik deze forum ontdekte.
sedert september ben ik avondles beginnen volgen. In de les gebruiken we het boek MS Excel 2013 van Eddy Van den Broeck en Eric Cuypers. WWW.informaticaboeken.be
uitgeverij de boeck. In dit boek wordt het op een eenvoudige manier uitgelegd.
Persoonlijk denk ik dat je de meeste informatie ofwel via avondles, dit hangt natuurlijk ook van de lesgever af, of hier op dit en andere forums kan vinden.
Laat in ieder geval niet na om hier vragen te stellen bij verdere problemen. Ik wens je het beste toe met je studie Excel.

Maar ik volg avondles, maar onze leerkracht springt van de hak op de tak, gaat super snel vooruit en je moet maar kunnen volgen. Ik heb vrij veel moeite met excel en als je vragen stelt dan houdt hij er het spot mee. Hij lacht je gewoon uit in je gezicht. En in de cursus die we van hem gekregen hebben staat niks bruikbaars in. En hij geeft daarop als antwoord:"Ik ga niks geven waar je het antwoord in kan terugvinden. Zoek het maar uit. Je kan altijd vragen aan je medecursisten stellen op het forum." Maar we moeten het allemaal nog leren hé. Ik heb echt een goede uitleg nodig om het aan te leren want ik zit op al mijn opgaven dagen op een stuk te zoeken. En ik ga ook nog werken en heb nog een zoontje. Ik wil het dus echt wel leren maar op deze manier is de fun er gewoon af. En als we wel een antwoord krijgen op een vraag die we aan hem stellen, is dat bijna altijd hetgene dat je zelf al zegt bij je vraagstelling, maar je krijgt bijna nooit een antwoord op de echte vraag die je stelt. Hij herhaalt gewoon hetgene dat je wel al wist :(. In alle geval bedankt voor al jullie hulp. Ik heb er al veel van opgestoken.
Groetjes

Laat u vooral niet ontmoedigen.
Stel de vragen hier op het forum er zullen wel antwoorden en voorstellen volgen, ook soms negatieve maar daar leer je vaak ook iets uit.
Zalig Kerstfeest aan iedereen van goede wil. :)

Elfje,
Dan heb ik blijkbaar meer geluk.
Onze leerkracht gaat pas verder als iedereen het begrepen heeft. Alles wordt op verschillende manieren uitgelegd.
Iedereen mag bij ons onze eigen ervaring inbrengen in de les, zodoende leren we ook van elkaar en zelfs de leerkracht.
Bij de oefeningen uit ons boek die we uiteraard eerst proberen zelf op te lossen, komen steeds meerdere oplossingen aan bod.
We krijgen ook de mogelijkheid om extra oefeningen op te lossen voor diegenen die reeds iets meer kennen van Excel.

Laat vooral zeker niet na om Excel verder te studeren het is een prachtig instrument om mee te werken.
Het hoeft daarvoor niet speciaal via avondonderwijs. Hier zijn er ook vrijwilligers genoeg om u bij te staan.
Probeer desnoods met je handboek alles op uw eigen tempo te leren en oefening per oefening vragen te stellen als je twijfelt of niet tot de juiste oplossing komt.
In uiterste nood kan je mij ook een mail of privé bericht sturen door even op mijn naam te klikken.
Veel goede moed bij je verdere studie en nog prettige feesten.

Voor jullie ook prettige en warme feestdagen toegewenst!! En alvast een gelukkig nieuwjaar! Het is zo dat ik excel wel ga nodig hebben in een nieuwe job. En ik ken niemand anders die er genoeg van kent om het mij op een verstaanbare manier uit te leggen. En ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb al meerdere malen willen opgeven, maar dan sta ik nog geen stap verder. En op het internet vind ik het ook vaak heel moeilijk uitgelegd. Vb. mijn eerdere vraag van dubbel substitueren is eigenlijk heel simpel en ik heb alles wat mij mogelijk leek geprobeerd, maar ik vond nergens een echte duidelijke uitleg. En nu ik hier op helpmij.nl een antwoord heb gehad op die vraag bleek het vrij simpel te zijn. Nu heb ik het gezien en begrijp ik het ook gewoon. Dit zij maar de beginselen van excel maar heel moeilijk voor een beginner. En in de boeken vond ik wel enkel substitueren, maar nergens dubbel.
Dus nogmaals hartelijk dank voor al de hulp!
Groetjes xxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan