• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren van totaal afhalen in blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

deschrik

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Ik zit met een probleem. Voor de duidelijkheid heb ik een bijlage meegezonden.

Als ik op blad 2 de geselecteerde order wil verwijderen, dan wordt hij ook verwijderd van blad 3. Dit gaat dus goed.

Nu wil ik echter dat hij uit blad 1 de uren eraf haalt, wat in blad 3 is verwijderd.

Als in tabblad 3 dus 0700 20-11-2007 2 uren wordt verwijderd, dan moet in blad 1 op 20-11-2007 2 uur van het totaal aantal uren worden afgehaald.

Hopelijk kan mij iemand voorthelpen!

Bijlagen

Op dit moment staan in "Blad 1" de uren 'hard' opgegeven. Je zou ze ook kunnen berekenen a.d.h.v. de gegevens in "Blad 2", bijvoorbeeld via:
Code:
=SUMIF(Blad2!$B$2:$B$100,A2,Blad2!$C$2:$C$100)
Als je voor alle sommaties van uren in "Blad1" deze formule opgeeft, dan herberekent Excel je uren...

P.S. Het maximum is gesteld op rij 100; dit is waarschijnlijk te weinig, maar voor de demo natuurlijk voldoende...

Bedankt etri!

Maar het zijn harde cijfers omdat in mijn echte bestand deze totalen worden opgeteld door een VBA-code.

Dus zou ik voor dit probleem ook graag met een vba code willen werken.

Het lijkt er helaas op dat niemand mij kan voorthelpen met een antwoord.:(

Miischien is het handig om een (vereenvoudigde) kopie van het origineel te posten waarin ook de VBA code staat. Dan kunnen anderen ook kijken of daar misschien iets aan veranderd kan worden zodat het wel werkt zoals je wilt.

Tjah, eigenlijk wil ik gewoon de VBA code van:
Code:
=SUMIF(Blad2!$B$2:$B$100,A2,Blad2!$C$2:$C$100)
weten.

Want dit is wel de juiste formule!

Het lijkt er helaas op dat niemand mij kan voorthelpen met een antwoord.:(

Zonder geduld ga je niet al te ver komen hoor ;) Het is vandaag een werkdag voor de meesten van de helpers.

Functies zoals SUMIF geef je in VBA in als Application.WorksheetFunction.SumIf

Dan de argumenten nog van die functie.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan