• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren voor bepaalde datum optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2018
Hallo,

In een productieplanning wil ik o.a. de gemaakte uren en de geplande uren apart van elkaar optellen voor een bepaalde datum.
In rij 53 (welke ik gebruik om een nieuwe order in te voeren) zou ik graag in Cel J53 de gemaakte uren willen zien en in Cel K53 de geplande uren.
Nu is dit natuurlijk afhankelijk van de datum waarop dit speelt. De datum in Cel F1 is de datum welke per week wordt aangepast.
In rij 5 staan de data weergeven per dag.

Stel dat ik de datum op 2-10 zet dan zou er in Cel J53 56 (7x8) moeten komen te staan.
En in Cel K53 64 (8x8).

Indien ik de datum verander zouden er dus andere waarden uit moeten komen. Zou kan ik makkelijk zien hoeveel uur wij nog aan een project mogen besteden.

Hopelijk heeft iemand voor mij de oplossing, zelf kom ik er helaas niet uit.

Bekijk bijlage Planning 2018 Rev 1.xlsx

Remco, welkom Helpmij.nl!

voor J53
Code:
=SOMMEN.ALS(AY53:ER53;AY5:ER5;"<="&F1)

Remco, welkom Helpmij.nl!

voor J53
Code:
=SOMMEN.ALS(AY53:ER53;AY5:ER5;"<="&F1)

Top, dank u wel voor de snelle reactie.
Heb wel een aanpassing erin gedaan voor het vastzetten van de cellen als ik de regels ga kopieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan