• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren worden niet goed berekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbeumer2001

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Hallo,

ik ben bezig met een rooster te maken in Excel. Nu staat een dienst als volgt in 1 cel. "16:00-00:30" Nu wordt deze cel in een 2e tabblad opgesplitst in A1 16:00 en B1 00:30. Om Excel te laten tellen hoeveel uur deze dienst bevat staat de volgende formule in cel c1 =ALS(EN(A1<>"";B114<>"");B1-A1;"") Probleem is alleen dat Excel de waarde 00:30 niet snapt. Ik heb in de cel eigenschappen al aangegeven dat het tijd betreft in alle mogelijke indelingen maar ik blijf foutwaarde krijgen. Nu heb ik dit probleem opgelost door in plaats van 00:30 24:30 te noteren maar sommige diensten zijn tot 2 uur `s nachts en dan vind ik 26:00 uur wel een beetje dom staan. Heb daar dan liever 02:00.

Als voorbeeld heb ik een bestand bijgevoegd. Wie heeft hier een oplossing voor.

Alvast hartstikke bedankt

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Hallo,

ik denk dat dit wel gaat werken. Krijg in ieder geval de uitkomsten die ik moet hebben :) Zodra ik het verwerkt hebt in mijn excel bestand laat ik het je weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan