Beste,
Vanwege het eerdere succes op dit forum wend ik mij opnieuw tot jullie. Het brondocument is te groot om te uploaden, derhalve knip en plakwerk in het bijgevoegde bestand.
Ik heb een urenregistratiemodel in elkaar geklust waarbij het de bedoeling is om het aantal plus/min uren in in beeld te krijgen. Ik blijf echter met de volgende problemen zitten:
In de eerste plaats lukt het mij niet om het aantal plus/minuren per week te krijgen. Het resultaat van het aantal werkuren per week staat in kolom G (geel gearceerd). Nou bestaat een werkweek standaard uit normaal uit 36 uur, maar weeknummer kent 40 in betreffend overzicht maar 1 werkdag. Tot zover geen probleem, wanneer deze dag echter roostervrij is (sommige medewerkers zijn standaard op vrijdag vrij), moeten eventueel geboekte uren direct als plusuren aangemerkt worden (omgekeerd geldt dit natuurlijk niet). Ik krijg het niet gedaan om dat deze bewerking door te voeren.
Een tweede probleem doet zich voor als een medewerker om de week een dag vrij is. In heb de mogelijkheid ingebouwd om de opgegeven dag elke week als roostervrije dag aan te geven worden (hele of halve dagen). Sommige medewerkers hebben alle oneven weken een dag vrij (of net andersom). Ook hier laat mijn excelvaardigheid mij in de steek om dit automatisch door te rekenen.
Heeft iemand de oplossing voor (één van) de problemen?
Mvg
Ben
Vanwege het eerdere succes op dit forum wend ik mij opnieuw tot jullie. Het brondocument is te groot om te uploaden, derhalve knip en plakwerk in het bijgevoegde bestand.
Ik heb een urenregistratiemodel in elkaar geklust waarbij het de bedoeling is om het aantal plus/min uren in in beeld te krijgen. Ik blijf echter met de volgende problemen zitten:
In de eerste plaats lukt het mij niet om het aantal plus/minuren per week te krijgen. Het resultaat van het aantal werkuren per week staat in kolom G (geel gearceerd). Nou bestaat een werkweek standaard uit normaal uit 36 uur, maar weeknummer kent 40 in betreffend overzicht maar 1 werkdag. Tot zover geen probleem, wanneer deze dag echter roostervrij is (sommige medewerkers zijn standaard op vrijdag vrij), moeten eventueel geboekte uren direct als plusuren aangemerkt worden (omgekeerd geldt dit natuurlijk niet). Ik krijg het niet gedaan om dat deze bewerking door te voeren.
Een tweede probleem doet zich voor als een medewerker om de week een dag vrij is. In heb de mogelijkheid ingebouwd om de opgegeven dag elke week als roostervrije dag aan te geven worden (hele of halve dagen). Sommige medewerkers hebben alle oneven weken een dag vrij (of net andersom). Ook hier laat mijn excelvaardigheid mij in de steek om dit automatisch door te rekenen.
Heeft iemand de oplossing voor (één van) de problemen?
Mvg
Ben