• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenberekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Ik wil het volgende automatiseren:
Een werknemer begint te werken op een bepaald uur, bijv. 16:30. Hij/Zij werkt met een pauze van 30 minuten tot 21:30 uur, begint dan aan een "nacht", die vast voor 1 werkuur telt tot 0:00 uur en van 0:00 uur tot 07:00 uur voor 2 werkuren (de hele nacht telt dus voor 3 werkuren). Dan werkt hij/zij nog van 07:00 tot 08:30.
Kan ik in één formule het totaal aantal gewerkte uren berekenen als ik in A1 het beginuur (16:30), in B1 het einduur van dag 1 (21:30), in C1 de pauze van een half uur, in D1 de nachturen (totaal 3 uren), in E1 het beginuur van dag 2 (07:00) en in F1 het einduur van dag 2?
En om het helemaal aantrekkelijk te maken: op sommige dagen gaat het totaal aantal gewerkte uren over de 12, en naar ik heb gelezen is dat voor Excel een probleem.:mad:

Wie kan/wil er helpen?
Jos

Zou je voor de helpers misschien een excel bestandje kunnen toevoegen, met hierop de uitleg en wat je wilt bereiken aan de hand van welke voorwaarden.

Jouw uitleg lijkt voor jou misschien heel duidelijk, maar een ander mist al snel informatie.
Ik vraag me b.v. af hoeveeel nachturen je moet rekenen wanneer iemand begint om 23.15uur en wert tot 6.00uur?
Of is het alleen de bedoeling om de tijden van een aantal cellen op te tellen?

Zou je voor de helpers misschien een excel bestandje kunnen toevoegen, met hierop de uitleg en wat je wilt bereiken aan de hand van welke voorwaarden.

Jouw uitleg lijkt voor jou misschien heel duidelijk, maar een ander mist al snel informatie.
Ik vraag me b.v. af hoeveeel nachturen je moet rekenen wanneer iemand begint om 23.15uur en wert tot 6.00uur?
Of is het alleen de bedoeling om de tijden van een aantal cellen op te tellen?

OK, ik zal er morgen eens werk van maken en een poging doen om een bestandje erbij te zetten.
Jos

nachturen en vergoeding ervoor zijn weer afhankelijk van de CAO ....
Ook daar staat in vanaf welke tijd je toeslag krijgt, en wat het percentage ervoor staat.

Jos,

Ik zal even een voorzetje geven voor het berekenen van gewerkte uren na 24:00 uur.
zie bijlage

Abatros

Bijlagen

Beste Jos1234,
Als je in de zoekfunctie van dit forum uren berekenen intikt krijg je onmiddelijk 500 hits.
Daar moet vast en zeker iets tussenstaan dat je op weg kan helpen.

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan