hfoppen
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2000
- Berichten
- 1.058
Beste mensen,
'k wil in Excel een aantal gegevens bijhouden mbt gewerkte diensten. Dus een datum, locatie, begintijd, eindtijd en totaal aantal uren.
Echter zijn er een aantal rekenregels. Bijv:
U1 maandag t/m vrijdag; Tussen 08:00 & 20:00 10 (=$I3)
U2 maandag t/m vrijdag; Voor 07:00 of na 20:00 =$I3*1,05
U3 zaterdag t/m 08:00 =$I3*1,1
...etc
Nu kan ik voor het totaal aantal uren doen Eindtijd -/- Begintijd (bij ev. nachtdienst 2 regels aanmaken), maar ik kom niet uit met die rekenregels.
Iemand hier suggestie(s) voor??
Herbert
'k wil in Excel een aantal gegevens bijhouden mbt gewerkte diensten. Dus een datum, locatie, begintijd, eindtijd en totaal aantal uren.
Echter zijn er een aantal rekenregels. Bijv:
U1 maandag t/m vrijdag; Tussen 08:00 & 20:00 10 (=$I3)
U2 maandag t/m vrijdag; Voor 07:00 of na 20:00 =$I3*1,05
U3 zaterdag t/m 08:00 =$I3*1,1
...etc
Nu kan ik voor het totaal aantal uren doen Eindtijd -/- Begintijd (bij ev. nachtdienst 2 regels aanmaken), maar ik kom niet uit met die rekenregels.
Iemand hier suggestie(s) voor??
Herbert