• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urendeclaratie met ORT toeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omario

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2013
Hoi,

Ik heb een urendeclaratieformulier waarin ik de ORT toeslag automatisch wil laten berekenen.
De voor waarden zijn alsvolgt:
van tot tarief
Ochtend 06:00 08:00 138%
Avond 20:00 22;:00 122%
zaterdag 12:00 22:00 138%
zondag 06:00 22:00 160%
Overig 100%

Ik kom er zelf helaas niet uit. Is er iemand die mij kan helpen om dit te automatiseren? Bijgesloten een voorbeeld.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groet OA.

Bijlagen

Omario,

vallen de uren altijd tussen 6:00 tot 22:00 uur?

Hoi,
ik ben bang dat ik een te oude versie van excel heb. De overlap formule kent ie niet. Is er een andere vergelijkbare formule mogelijk?

Thanks a lot alvast
OA

De functie Overlap is een UDF (User Defined Function), ofwel een macro.
Als je die functie in een ander Excel document wilt gebruiken zul je hem ook in dat andere document moeten opnemen.
Dat gaat als volgt:
Open "urendecl ort toeslagen AH.xlsm"
Alt-F11
Klik met rechter muisknop op Module1
Kies bestand exporteren.
Opslaan.
Open het document waarin je de macro wilt opnemen.
Alt-F11
Klik met rechter muisknop op ThisWorkbook
Kies bestand importeren
Selecteer Module1 en klik op openen
Sla het document op als Excel werkmap met macro's (*.xlsm)
Daarna kun je de functie gebruiken.

Dank jullie wel voor jullie hulp. ik kan hier al mee vooruit.
Ik heb nog een hulpvraag:
Op het tabblad overview (zie bijlage) zou ik graag een automatisch gesorteerd op overzicht willen op clientnaam (vanaf cel c15) met het totaal aantal uren per client. Uiteraard de uren uit de andere tabblad. Ik kom hier helaas zelf niet uit.

Ik gebruik office 2016

Alvast vriendelijk dank.

OA

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Druk op de knop Overview, zie macro OverviewClienten() in Module2.
De macro OverviewClienten() zou ook automatisch gestart kunnen worden als je van werkblad Uren naar werkblad Overview gaat door de aanroep van de macro op te nemen in de Worksheet_Activate() event van het werkblad Overview, de knop Overview kan dan komen te vervallen en het werkblad Overview wordt dan altijd gevuld met de laatste stand van zaken.

Bijlagen

Hoi,

Nogmals dank.
ik loop nu tegenaan dat de macro geen update uitvoert, en de oude data vast houdt als ik de gegevens wijzig of weghaal.
Of doe ik iets verkeerd (waarschijnlijk)?

lvast vriendelijk dank
O. Argah
Ik gebruik Office 2016

Heb je na het aanbrengen van wijzigingen wel op de knop Overview geklikt?

Misschien is het dan toch handig als:

De macro OverviewClienten() zou ook automatisch gestart kunnen worden als je van werkblad Uren naar werkblad Overview gaat door de aanroep van de macro op te nemen in de Worksheet_Activate() event van het werkblad Overview, de knop Overview kan dan komen te vervallen en het werkblad Overview wordt dan altijd gevuld met de laatste stand van zaken.

Hoi,
excuses voor de late reactie.
de macro loopt ergens vast...hij update niet..ook als ik op druk. Zie bijlage. Doe ik iets verkeerd mischien?

Alvast dank
Omar

Bijlagen

De macro loopt niet vast, er valt niets te "overviewen".
De macro begint bij de eerste client in cel E11 en gaat door tot de eerstvolgende lege cel. Maar E11 is leeg, dus stopt de macro.
Verder heeft het maken van een overview weinig zin als er geen uren zijn ingevuld.

Hoi,

Ja sorry...de file was incorrect. Nu zie ik alleen dat de macro een optelling maakt die 4.25 uur hoger is dan werkelijkheid.
Het totaal uren is 20,5 en macro totaliseert per client op 24,75. Ik zie even niet zo snel waarom dit zo is.

Alvast heel erg dank
OA

Bijlagen

Omar,

Op het werkblad Overview stonden nog twee cliënten van de voorgaande overview. In bijgaande versie wordt het werkblad Overview eerste leeg gemaakt als je een nieuwe overview aanmaakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan