• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie chauffeurs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimaatje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Ik zou graag een urenregistratie formulier maken voor 17 chauffeurs, ik heb er wel een maar die gaat per chauffeur en dat is te veel werk.
Kan iemand mij op weg helpen, ik doe een voorbeeld erbij van wat er allemaal voor kolommen nodig zijn, en dan zou ik het graag in een blad voor alle chauffeurs willen.
B.v.d.
Wilma

Bijlagen

Geweldig

Ik vind het geweldig dat jullie alleen al de moeite nemen om mij te helpen. Alvast heel veel dank.
Groetjes Wilma:thumb:

Ik vind het geweldig dat jullie alleen al de moeite nemen om mij te helpen. Alvast heel veel dank.
Groetjes Wilma:thumb:

Wilma , ik zoek voor ons bedrijf ook nog steeds een oplossing , vroeger werkte ik met een userform en haalde ik de uren en km enz. alles wat nodig was op via een matrixformule , mijnbestandje groeide per dag en het ophalen vertraagde per dag , ondertussen via tips ( wigi e.a. ) bereik v/d matrix aangepast , niet meer in het ganse blad laten zoeken ( ophalen ) enfin , ik heb voor U al een bestandje in elkaar .
Je kan met behulp van de filter , filteren per chauffeur , per dag alle chauffeurs bekijk het eens , ik heb nog een tweede gedacht maar heb daarvoor mijn exterme hd nodig omdat het daar opgeslagen staat en deze hd is in Erpe-Mere op ons bedrijf .
En waarschijnlijk is er nog een hulplijn in de vorm van HSV ;) die misschien ook iets achter de deur heeft .

Op het tweede bestandje heb ik een subtotaal formule geplaatst , zo worden de gegevens van de desbetreffende chauffeur bij elkaar geteld .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En waarschijnlijk is er nog een hulplijn in de vorm van HSV ;) die misschien ook iets achter de deur heeft .

Hoi Daniël en Wilma,

Ik gebruik altijd onderstaand bestandje voor de chauffeurs voor de gemaakte uren en onkosten vergoeding en t.v.t. uren.
Dit bestandje is normaal gekoppelt aan nog twee andere bestandjes. Te weten: voor de t.v.t. regeling, en eentje met de resultaten voor de accountant.

Helaas is dit voor binnenland chauffeurs die om de kerktoren rijden, en bijna of nooit overnachtingen hebben.

Onderstaand bestandje is per chauffeur/4 weken.
Misschien heb je er nog iets aan met het oog op de opmaak (layout), cq. formules.
Ik vul in cel A2 de beginweek in van de desbetreffende periode.
De naam van de chauffeur staat in de koptekst

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daniël en Harry, ik ga het allemaal bekijken, ik hoop dat ik er iets mee kan, ik laat het nog weten, ik wil wel even zeggen dat ik jullie echte toppers vind, omdat jullie proberen iemand verder te helpen.
Jullie horen er nog van en alvast heel veel dank:thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Wilma , ik ben nog niet op het bureel geraakt voor mijn externe hd .
Je kan ook altijd eens kijken hoe ik vroeger de uren in een database zette http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=404422daar staat een userform , nadien gebruikte ik een matrix die door HSV eerder in een andere topic is opgegeven . Als je eens zoekt in de zoekfunctie op trucker10 kom je vanalles tegen rond de materie uren chauffeur(s) .
Probeer maar en indien er iets niet lukt vuur maar af hier op dit forum :thumb:

Beste Daniel, je hebt me geweldig geholpen met die file. Ik ben er mee aan de slag gegaan en het is nu zo ongeveer als ik het hebben wil, maar nu zou ik nog graag willen dat ik op het laatste blad alle uren van een chauffeur van al die vier weken zou kunnen zien. Hoe kan ik dat voorelkaar krijgen?
Ik heb het bestand erbij gedaan.
Alvast mijn dank.
Beste Harry, jij ook heel erg bedankt voor je bestand, ik ga daar wat van afkijken wat betreft de opmaak.

Bijlagen

Hallo Wimaatje , Je wil per maand de uren van één chauffeur ? je data staat op aparte werkbladen per week , zo krijg je een overlapping van de ene maand op de andere ( b.v. week 9 ) . Ik vermoed dat Harry hier een matrix kan voor fixen , ff wachten tot Harry dit leest .

Hallo Wimaatje , Je wil per maand de uren van één chauffeur ? je data staat op aparte werkbladen per week , zo krijg je een overlapping van de ene maand op de andere ( b.v. week 9 ) . Ik vermoed dat Harry hier een matrix kan voor fixen , ff wachten tot Harry dit leest .

Hallo Wilma & Daniël,

Lijkt dit er een beetje op?

Heb het met een somproduct opgelost, dus geen ingewikkelde matrix. ;)
In ieder geval bedankt voor het vertrouwen Daniël. :thumb:

Bijlagen

Heb het met een somproduct opgelost, dus geen ingewikkelde matrix. ;)
In ieder geval bedankt voor het vertrouwen Daniël. :thumb:

Harry , ik heb daarjuist een verkeerde bedenking gemaakt , daar ik de uren per maand bij ons in het bedrijf uitreken . Hier is duidelijk de vraag gesteld om de laatste 4 weken samen te rekenen .Vandaar mijn verwijzing naar week 9 .
Je bent een gevestigde waarde , als ik via de zoekfunctie door het forum loop kom ik regelmatig iets van jou tegen .:thumb:

Hoi Wilma, Harry en Daniël

Harry, Ik ben zo vrij geweest om jou voorbeeldje een beetje aan te passen.
Op de weken heb ik een totaal van elke chauffeur gemaakt, en op het Blad periode tel ik de weken bij elkaar op.
Ik heb een idee dat dit wat overzichtelijker is, en je hebt de formule SOMPRODUCT niet meer nodig, die het er ook niet eenvoudiger opmaakt.
Wat denk je ervan.

Bijlagen

Hoi Wilma, Harry en Daniël

Harry, Ik ben zo vrij geweest om jou voorbeeldje een beetje aan te passen.
Op de weken heb ik een totaal van elke chauffeur gemaakt, en op het Blad periode tel ik de weken bij elkaar op.
Ik heb een idee dat dit wat overzichtelijker is, en je hebt de formule SOMPRODUCT niet meer nodig, die het er ook niet eenvoudiger opmaakt.
Wat denk je ervan.

Hoi Ad,

Ik ben uiteraard nieuws - en leergierig.
Helaas kan ik het bestandje niet vinden in de Zip bewerking.
Ik begrijp allicht evengoed wat je bedoeld dus daar kan ik in meekomen qua overzichtelijkheid.
Misschien even opnieuw proberen te zippen of rarren?

Vreemd, ik zie ook niks:confused:
Hier is ie nog eens als rar

Dat is stukken beter, deze kan ik openen.:thumb:

Op je aangedragen benadering kan ik wel in meegaan, zolang de juiste namen maar op hun plaats staan Ad.
Als de namen om wat voor reden niet overeenkomen met de juiste plaats, heb je een probleem.... denk ik.

@ HSV ik vermoed dat je het dan hebt als je de filter gebruikt , de SOM.ALS heeft ook de waarde terug wat de filter doet . Of ben ik hier mis in ? .
Ik ben in ieder geval tevreden met de bijdrage van Ad :thumb:, daar ik nu nieuwe inspiratie heb om voor mij een nieuw formulier te maken . Maar deze topic was , van Wilma

@ HSV ik vermoed dat je het dan hebt als je de filter gebruikt , de SOM.ALS heeft ook de waarde terug wat de filter doet . Of ben ik hier mis in ? .
Ik ben in ieder geval tevreden met de bijdrage van Ad :thumb:, daar ik nu nieuwe inspiratie heb om voor mij een nieuw formulier te maken . Maar deze topic was , van Wilma

Hoi Daniël,

De SOM.ALS vind ik prima op elke tabblad.
Maar de SOM op tab periode 3 vind ik (natuurlijk mooi gevonden, ik was hem al weer een beetje uit het oog verloren), een beetje griezelig.
Deze is eigenlijk niet verbonden met de namen in kolom A van Periode 3.
Dus als daar de namen door elkaar komen, om wat voor reden dan ook, heb je een probleem.

Maar goed, toch mooi gevonden van Ad.
En Wilma kan haar beslissing wel nemen lijkt me (ze heeft i.i.g. keuze en kan voorlopig weer vooruit).

Harry,
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar als je één Blad maakt, en je kopieert 'm dan kan er weinig mis gaan denk ik. Ook lijkt het me makkelijk om de zelfde volgorde aan te houden. Of je werkt met SOMPRODUCT op de week_bladen.

P.S. Als je een geopend bestand probeert te zippen, mooi pech:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan