• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie met overuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo mensen,

Ik heb een urenregistratie, waaraan ik een weekoverzicht heb gekoppeld. Nu worden de normale uren apart uitgerekend en de overuren apart, maar die moeten met elkaar verrekend worden, zie de beschrijving hieronder:

Hoe ik het wil hebben: Iemand kan maximaal 40 normale uren per week hebben. Als het aantal uren per week lager is dan 40 uur, moet hij de overuren optellen totdat je aan de 40 uur komt. De rest, de overige overuren moeten dan wel als overuren gerekend worden. Als het aantal normale uren in een week lager zijn dan 40 uur en er zijn geen overuren gemaakt, maar wel bijzondere overuren, dan mogen die NIET met de normale uren verrekend worden. Bijzondere overuren moet gewoon apart blijven.

Wie weet hoe ik dit moet doen? (zie bijlage)
Bedankt alvast.

Bijlagen

Vandaag 09:26tommy1993,

Helpmij heeft een zoekmachine en als je daar dit Urenregistratie met overuren invoert en enter geef, moet je eens zien wat een hoop voor beelden er voor je zijn.

Vandaag 09:26tommy1993,

Helpmij heeft een zoekmachine en als je daar dit Urenregistratie met overuren invoert en enter geef, moet je eens zien wat een hoop voor beelden er voor je zijn.

Dit is wel een mooi antwoord op mijn vraag, vind je zelf ook niet?
Het zal best dat er veel vragen over zijn, maar ik heb mijn eigen exceldocument bijgevoegd, omdat ik echt even niet zou weten hoe ik het moet doen. Er zijn vaak wel mensen die wel willen helpen op dit forum heb ik van de week ervaren. Als jij dat niet wilt, wees dan zo vriendelijk ook geen reactie te plaatsen? Bedankt.

Zijn er mensen die verstand hebben van excel en mij met mijn bestand kunnen helpen? Dat zou ik zeer op prijs stellen ;)

Zijn er mensen die verstand hebben van excel en mij met mijn bestand kunnen helpen? Dat zou ik zeer op prijs stellen ;)

Ik wil best wel meedenken tot een oplossing maar in je voorbeeldje staat weinig data ;) . hoe ziet het er normaal uit ?
Je zou kunnen werken met een MAX formule waarbij de max 40 uur is enz.

Plaats een waarheidsgetrouwe opmaak van je bestandje zodat de formules die door de helpers aangereikt worden direct in de juiste cellen staan .

Ik wil je een voorbeeldje geven hoe je op week basis kan rekenen , stel je werkt op maandag 11 uur op dinsdag 7 uur enz. naar eens boven de 40 u/week :)
De bestandjes zijn identiek behalve dat je bij de ene zelf de uren kan ingeven van wanneer er overwerk of uur/week zijn .

Bijlagen

Plaats een waarheidsgetrouwe opmaak van je bestandje zodat de formules die door de helpers aangereikt worden direct in de juiste cellen staan .
Ja dat doe ik normaal ook, maar de uren die ik heb worden weer uit een ander blad gehaald, en dat zijn allemaal formules, dus ik kon hem niet kopiëren. Maar dit was wel genoeg info, maar mijn vraag was denkk n beetje vaag.
Maar k heb er nu zelf nog even naar gekeken, maar t was best simpel eigenlijk:p. Het lukt me even niet om het bestand te uploaden, maar hier de info die in de cellen moest:
In B5(overuren):=ALS(B2>(40+B6);B2-B6-40;0)
In B4 (normale uren):=B2-B5-B6

Bedankt iig voor je snelle reactie;)!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan