Goedenavond tezamen,
Vergeleken met de meesten van jullie ben ik een absolute leek op het gebied van excel, tot nu toe heb ik mij echter altijd prima weten te redden met het maken van eenvoudige overzichtjes met dito formules.
Ik loop nu echter tegen een probleem aan door rekenen met uren en minuten in een urenregistratie. Ik heb de zoekfunctie gebruikt op dit forum en ben werkelijk prachtige uren registratie tegengekomen met de meest complexe formules en alles daar tussen in.
Helaas kom ik datgene waar ik naar op zoek ben niet tegen.
Ik had zelf al een ontwerpje gemaakt en loop hierbij tegen 2 problemen aan.
Allereerst ter verduidelijking even een kleine uitleg voor wat mijn werkwijze betreft.
Ik heb een horecabedrijf en hier werken ongeveer 50 parttimers, allen met een 0-uren contract en op oproepbasis. Sinds 1 januari dit jaar mag ik mijn medewerkers niet meer wekelijks contant uitbetalen maar moet dit voortaan (maandelijks) via de bank.
Het formulier zoals meegestuurd in de bijlage gebruik ik hier al voor sinds 1 januari maar dan in gedrukte uitvoering. Elk personeelslid houd hierop zijn/haar uren per maand bij, ik controleer dit en betaal aan de hand van het gewerkt aantal uren uit per bank.
Omdat de controle op deze manier een apenwerk is zou ik dit graag via excel willen doen.
Het eerste probleem waar ik dan tegen aanloop is, op het moment dat iemand tot later dan 0.00 uur werkt de formule het niet meer begrijpt, waarschijnlijk omdat hier een nieuwe dag begint.
Het 2e probleem is niet onoverkomelijk maar wel zeer onpraktisch, om de uren in te voeren kan ik mij niet beperken tot mijn numerieke toetsenbord maar moet ik de tijd noteren door toetsencombinatie shift dubbele punt te gebruiken. Als ik aan het eind van de maand de uren van tig medewerkers er even snel in wil rammelen is dit niet handig. Sneller en makkelijker zou zijn om 18:30:00 er in te zetten als 18.30 met alleen het numerieke toetsenbord.
Hartelijk dank voor het lezen van mijn vraag. Ik hoop dat er iemand is die hier een eenvoudige oplossing voor heeft.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Bekijk bijlage Uren registratie met pauze.xlsx
Vergeleken met de meesten van jullie ben ik een absolute leek op het gebied van excel, tot nu toe heb ik mij echter altijd prima weten te redden met het maken van eenvoudige overzichtjes met dito formules.
Ik loop nu echter tegen een probleem aan door rekenen met uren en minuten in een urenregistratie. Ik heb de zoekfunctie gebruikt op dit forum en ben werkelijk prachtige uren registratie tegengekomen met de meest complexe formules en alles daar tussen in.
Helaas kom ik datgene waar ik naar op zoek ben niet tegen.
Ik had zelf al een ontwerpje gemaakt en loop hierbij tegen 2 problemen aan.
Allereerst ter verduidelijking even een kleine uitleg voor wat mijn werkwijze betreft.
Ik heb een horecabedrijf en hier werken ongeveer 50 parttimers, allen met een 0-uren contract en op oproepbasis. Sinds 1 januari dit jaar mag ik mijn medewerkers niet meer wekelijks contant uitbetalen maar moet dit voortaan (maandelijks) via de bank.
Het formulier zoals meegestuurd in de bijlage gebruik ik hier al voor sinds 1 januari maar dan in gedrukte uitvoering. Elk personeelslid houd hierop zijn/haar uren per maand bij, ik controleer dit en betaal aan de hand van het gewerkt aantal uren uit per bank.
Omdat de controle op deze manier een apenwerk is zou ik dit graag via excel willen doen.
Het eerste probleem waar ik dan tegen aanloop is, op het moment dat iemand tot later dan 0.00 uur werkt de formule het niet meer begrijpt, waarschijnlijk omdat hier een nieuwe dag begint.
Het 2e probleem is niet onoverkomelijk maar wel zeer onpraktisch, om de uren in te voeren kan ik mij niet beperken tot mijn numerieke toetsenbord maar moet ik de tijd noteren door toetsencombinatie shift dubbele punt te gebruiken. Als ik aan het eind van de maand de uren van tig medewerkers er even snel in wil rammelen is dit niet handig. Sneller en makkelijker zou zijn om 18:30:00 er in te zetten als 18.30 met alleen het numerieke toetsenbord.
Hartelijk dank voor het lezen van mijn vraag. Ik hoop dat er iemand is die hier een eenvoudige oplossing voor heeft.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Bekijk bijlage Uren registratie met pauze.xlsx