• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie met toeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2019
Goedendag,

al enige tijd ben ik op zoek naar een oplossing in excel voor het registreren van uren en het berekenen van de toeslagen. Het gaat hierbij nog niet eens om de waarde ervan, maar meer om het aantal uren. Er zijn al veel topics hierover voorbij gekomen en daar heb ik van alles uitgehaald, maar net het laatste stukje krijg ik niet voor elkaar.

Bijgevoegd mijn excel sheet tot nu toe.

Hoe werkt het volgens onze CAO:
- je hebt een contract voor een x-aantal uur per week.
- alle uren meer dan de contract uren zijn meer uren.
- alle doordeweekse uren meer dan 40 zijn overuren.
- toeslaguren zijn tussen 21:00 en 05:00u (dit is alleen van toepassing op door de weekse dagen)
- zaterdag is van 0:00 tot 0:00u
- zondag is van 0:00 tot 0:00u

Waar ik tegen aan loop is het volgende:
- de berekening van toeslag uren gaat wel goed als iemand bijv werkt van 22:00 tot 01:00.
De berekening gaat echter niet goed als iemand werkt van 21:00u tot 22:00u. Ook gaat het niet goed als iemand werkt van 22:15u tot 01:00u.

- een ander puntje is de vrijdagavond. De toeslagen zijn alleen van toepassing tot 24:00u. Daarna zijn het zaterdaguren. Het lukt mij niet om de toeslagen alleen over de vrijdaguren te laten berekenen. Stel iemand werkt van 22:00 tot 01:00u, dan is 22:00 tot 24:00 toeslaguren en 1:00 is een zaterdag uur.

Wie of wie kan mij helpen bij het laatste stukje van de puzzel....

Alvast dank voor het meedenken

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan