• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

urenregistratie minus pauze

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 475391
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 475391

Goedendag,

Heb een staatje gemaakt waarin collega's aan moeten geven op welke dag van de week zij aanwezig zijn én begin- en eindtijd moeten aangeven. (zie bijlage) Heb in de kolom Totaal aangegeven dat er 30 minuten pauze dagelijks wordt afgetrokken.

Nu is het zo dat collega's een vrije dag in de week hebben. Er zou dan eigenlijk achter de betreffende dag niets moeten staan in de kolom Totaal. Toch wordt er de pauze (-0:30) aangegeven en deze wordt meeberekend in de Totaal uren per week.

Wil dat de pauze op de vrije dag niet wordt meeberekend en de cel leeg blijft. Wat moet ik dan veranderen?

Bijlagen

Maak er dit van in I3:
=ALS(EN(E3<>"";G3<>"");G3-E3-"0:30";"")

Dan doortrekken t/m I7.

Dag Edmoor,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Als ik je formule kopieer en plak, staat er 0,3333. Heb echter de celeigenschappen aangepast en nu werkt het volgens mij.

Nogmaals dank.

Oh, sorry Ad,

Zie nu pas dat ook jij hebt gereageerd. Was al blij met de reactie van Edmoor.
Ook bedankt, maar ben al geholpen.

PSB

PSB,

Ik zou die van mij toch maar eens testen, met die van Edmoor is uiteraard niets mis mee.......maar zet in E3 of G3 eens een spatie of tekst, en zie het resultaat.

Helemaal goed Ad :)

Dag Ad,

Het enige resultaat dat ik zie is dat er niets in de totaalkolom verschijnt?!
Bedoel je iets anders?

Groet,

PSB

Ad,

Helemaal duidelijk nu. Dank je wel.
Al verder werkende aan dit document kom ik weer een probleem tegen, van andere aard. Kan ik dat hier plaatsen of moet ik een nieuw bericht plaatsen? (ben sinds kort "member" en ken de spelregels nog niet goed:confused:)

Groet,

PSB

Maak er een nieuw bericht voor, dan blijven reacties hier gelden op de originele vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan