Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over excel betreft ons urenregistratieformulier.
Bijgevoegd heb ik een voorbeeld van ons systeem. Nou moet het alleen een volledig geautomatiseerd systeem worden.
De tijden per dag worden al na het invullen berekend en ook de kolom EIND word automatisch berkend. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik hem zo krijgen dat in de kolom +/- het verschil tussen 40 uur en bij 1 persoon van 42,5 en 1 persoon 45 uur en het daadwerkelijk gewerkte aantal uren. het liefst als in kolom +/- een negatieve tijd onstaad dat het vak rood oplicht.
Ook zou ik graag kolommen willen hebben voor verlof ziekte en compensatie, waarbij bij ziekte en verlof niets van de eindtijd afgaat en bij compensatie automatisch 8 uur word afgetrokken.
Daarbij zou ik graag een extra sheet willen hebben waarop de totalen over het hele jaar automatisch worden bijgehouden vanuit dit werkblad.
Mocht iemand het weten heel graag, we hebben al van alles geprobeert, maar komen er zelf steeds net niet uit.
Met vriendelijke groet Rajko1980
Ik heb een vraag over excel betreft ons urenregistratieformulier.
Bijgevoegd heb ik een voorbeeld van ons systeem. Nou moet het alleen een volledig geautomatiseerd systeem worden.
De tijden per dag worden al na het invullen berekend en ook de kolom EIND word automatisch berkend. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik hem zo krijgen dat in de kolom +/- het verschil tussen 40 uur en bij 1 persoon van 42,5 en 1 persoon 45 uur en het daadwerkelijk gewerkte aantal uren. het liefst als in kolom +/- een negatieve tijd onstaad dat het vak rood oplicht.
Ook zou ik graag kolommen willen hebben voor verlof ziekte en compensatie, waarbij bij ziekte en verlof niets van de eindtijd afgaat en bij compensatie automatisch 8 uur word afgetrokken.
Daarbij zou ik graag een extra sheet willen hebben waarop de totalen over het hele jaar automatisch worden bijgehouden vanuit dit werkblad.
Mocht iemand het weten heel graag, we hebben al van alles geprobeert, maar komen er zelf steeds net niet uit.
Met vriendelijke groet Rajko1980