• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

angeladuyndam

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Hallo,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil graag een urenregistratie voor 4 werknemers maken met de volgende koppen:
datum
werknemer
klantnummer
klantnaam
werkzaamheden
opmerkingen
uren gewerkt
uurtarief

Het klantnummer moet aan de klantnaam gekoppeld worden
Er zijn 14 standaard werkzaamheden waar een uurtarief aan gekoppeld moet worden
Werknemer als vervolgkeuzelijst

Het mooiste zou zijn dat als ik dan bv klant 5005 kies en dan de uren zie en het tarief.

Is dit mogelijk??

Hopelijk snapt iemand wat ik bedoel:d

Groetjes Angela

Laat eens zien wat je al hebt (een klein XLS voorbeeldje zonder gevoelige informatie uploaden)
Dan kunnen we je gerichter helpen.

Dat heb ik nog niet:o
Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Moet ik met macro's werken of draaitabellen?
Moeten de gevens zoals klantnummers, klantnamen, werknemers, werkzaamheden, tarieven in verschillende tabbladen?

Alvast bedankt.

Groetjes Angela

Tip 1: Begin eens met een bestandje van hoe het eruit moet zien, dus zonder macro's, spannende formules, enzovoorts.

Het mooiste zou zijn dat als ik dan bv klant 5005 kies en dan de uren zie en het tarief.

Tip 2: Maak alvast een tabelletje met de klantnummers, klantnaam, tarief en dergelijke wat bij de klant hoort. Hier hoef je nog niet alle klantnummers in op te nemen, een paar is voor nu genoeg.

Succes! :thumb:

Maak eens een klein tabelletje van wat je hebt en wat je wilt hebben.
Ik denk dat je de functie VERT.ZOEKEN (VLOOKUP) moet gebruiken.
Gebruik de zoek functie eens op deze 2 termen dan vind je genoeg voorbeelden.

Pas 1 van deze voorbeelden aan aan jou wensen en plaats deze dan hier met je nadere wensen.

Danny bedankt!

Danny, je bent geweldig!:d
Dit is precies wat ik bedoelde.
Heb je snel gedaan.

Onwijs bedankt!

Groetjes Angela

Hoi Danny,

Ik heb nu meerdere klantnummers, maar als ik ga invoeren kan ik niet uit meer dan 30 klanten kiezen in het keuzemenu.
Kan dit aangepast worden?

Groetjes Angela

Ik ga even vóór Danny spreken :P

Kijk eens bij Namen beheren (in Excel 2007 op het lint 'Formules', in Excel 2003 in het menu 'Invoegen' dacht ik...). Daar staat hoe de lijstjes zijn gemaakt, waar je een klant uit kunt kiezen. Je ziet bijvoorbeeld dat de lijst met klantnummers verwijst naar A2:A20. Dit kun je zelf aanpassen naar bijvoorbeeld A2:A50, zodat je meer klantnummers kunt selecteren.

Succes! :thumb:

Ro

Jij ook onwijs bedankt!:d

Nog 1 vraagje:

Ik wil graag alvast de formules van de klantnamen erin hebben staan, maar als ik dan de cel klantnummer niet heb ingevuld staat er: # N/B
Kan dit anders of blijf ik dat altijd zien?

Groetjes Angela

Dat kan.

Nu heb je:

Code:
=VERT.ZOEKEN(C4;klantnamen;2;ONWAAR)

Vervang dit door:

Code:
=als(isfout(VERT.ZOEKEN(C4;klantnamen;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C4;klantnamen;2;ONWAAR))

Met vriendelijke groet

Ik heb nu meerdere klantnummers, maar als ik ga invoeren kan ik niet uit meer dan 30 klanten kiezen in het keuzemenu.
Kan dit aangepast worden?
De oplossing van RoCompy87 is uiteraard goed.
Echter als het er weer meer worden dan 50 moet je de formule opnieuw aanpassen.

Met onderstaande formule gebeurt het automatisch.

Code:
=INDIRECT("Klanten!$A$2:$A$"&COUNTA(Klanten!$A:$A))

Beste angeladuyndam ;)

Ik kon niet meer reageren deze middag omdat ik moest gaan werken, maar mijn collega's hebben dit mooi opgelost.

Wat betreft het bereik van de namen is het gemakkelijkst als je op CTRL + F3 klikt dan zie je namen beheren staan.
Hier kan je het bereik aanpassen naar Vb. 100.

Groetjes Danny. :thumb:

Allemaal bedankt!

Hoi mannen,

Echt allemaal super bedankt!:d
Het is nu helemaal perfect!

Als ik ooit nog hulp nodig heb weet ik waar ik moet zijn:thumb:

groetjes Angela

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan