• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmenace

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Geachte forumleden

Ik ben een leerkracht en binnenkort gaan wij weer delibereren om te zien of de leerlingen geslaagd zijn of niet. Ik heb vorig jaar een documentje via excel opgesteld om de collega's op de hoogte te houden van de vorderingen van de vergadering. Ik zit namelijk bij alle klassen en leerlingen die overlopen worden.

De collega's waren er heel tevreden mee, maar nu zou ik nog een nieuwe functie bij willen voegen voor het gemak.

Ik zou graag een registratie doen van alle begin en eindtijden van elke klas. Vorig jaar ging ik dan naar het tweede tabblad en ik vulde daar manueel begin en eindtijd in. Ik deel het document met de collega's zodat ze bij het tabblad overzicht kunnen zien hoever we gevorderd zijn en telkens ik even overschakel naar het tabblad tijdsverloop klassen, zien zij dat ook natuurlijk en dat werkt licht storend.

Ik vroeg mij dus af of het eventueel mogelijk was om een soort begin en eindknop te voorzien die dan bij het klikken van de beginknop de huidige tijd aangeeft en bij het klikken van de eindknop het einduur. Dit zou dan weggeschreven (automatisch?) moeten worden naar het tweede tabblad. Natuurlijk moet de klok gereset worden bij de volgende klas, waar ik dan weer op de begin en eind knop zou kunnen duwen. Ik heb al wat gezocht maar ik kan niet echt een oplossing vinden, die ook in excel online werkt. Macro's zijn dus helaas niet mogelijk omdat dat niet compatibel is met excel online en delen.

Is er iemand die mij een tip kan geven of dit mogelijk is of een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?

In bijlage het voorbeeldbestand.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten

Darkmenace (is trouwens nickname van als ik 15 jaar was, als leerkracht is dat een beetje vreemd mss) ;-)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan