• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb een voorbeeld programma gevonden met een urenregistratie en heb deze een beetje aangepast.

In de linker kolom komen namen van medewerkers te staan en de gewerkte tijden per dag.
Echter zou ik graag na het invullen van de gewerkte tijden, in een aparte kolom (AB) de nog te werken uren willen laten verschijnen, die berekend worden met de contracturen (AF).

Ik ben een beginner met Excel en heb geprobeerd de cel als tijdnotatie (aangepast) te maken maar ik krijg het helaas niet voor elkaar dat zowel nog te werken uren als de contracturen in een tijdnotatie omgezet worden. Ik krijg andere getallen ;-)
Verder wil ik graag dat de uren die meer zijn gewerkt dan de contracturen rood kleuren.

Ik kom hier zelf niet uit en wil graag jullie hulp vragen hoe ik dat het best kan aanpakken.
Ik heb het voorbeeld bestandje bijgesloten.

Alvast super bedankt.
René

Bijlagen

Hoi Ad.
Super goed zeg. Vriendelijk bedankt voor je hulp.
Graag zou ik nog wel willen weten hoe je het gedaan hebt of welke waarde je de cellen hebt meegegeven zodat ik weet aat ik fout deed.
Je mag ook pb sturen hoor.

Thnxs
René

René,

Zie de formules in Kolom AD, en voor de opmaak selecteer je AD3 t/m AD67 en ga je in het lint naar "Voorwaardelijke opmaak" en in het menu kies je voor "Regels beheren" hier zie de formule die is gebruikt voor de kleur opmaak. zie ook de cel opmaken.
Een handigheidje om je uren in te vullen: Ga naar Bestand > Opties > AutoCorrectie-Opties.
Vervangen ++ Door:
Als je nu een tijd invoert als 12++30 vervangt Excel de twee ++ door : en kun je met één hand de tijd invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan