Beste mensen
Een tijd geleden hebben jullie mij voortreffelijk geholpen met mijn urenregistratie doormiddel van dit script:
Sub overhalen()
Dim MyRange As Variant
Dim c As Range
Set MyRange = Sheets("Uren dagelijks").Range("B1")
For Each c In Sheets("Uren wekelijks").Range("B3:CZ3")
If c = MyRange Then
'Vraag of ze het de gegevens over willen zetten
response = MsgBox("weet je zeker of je de uren van week " & c.Value & " wilt overzetten?", vbYesNo, Title:="Gegevens overzetten!")
'als er op ja wordt gedrukt
'zet de gegevens over
If response = vbYes Then
Sheets("Uren dagelijks").Range("i6:i26").Copy
c.Offset(2, 0).PasteSpecial xlPasteValues
'Selecteer blad 'Uren wekelijks'
Sheets("Uren wekelijks").Activate
Else
'als er op nee wordt gedrukt
'laat bericht zien dat er geen gegevens zijn overgezet
MsgBox "Er zijn geen gegevens overgezet!"
End If
End If
Next
End Sub
Het overzetten van de uren op de juiste plaats werkt nu dus perfect. Nou komt deze meneer waar ik dit voor probeer te maken aan met een wens om ook de projectnaam naar de andere tabel over te zetten. Het blijkt dus dat de projectnamen ook variabel moeten zijn, dus eigenlijk is het dezelfde werking als bij het omzetten van de uren, alleen moet nu dus de naam er ook nog bij, het liefst onder dezelfde knop "overzetten".
Ik heb er heel wat uren in gestoken om dit voor elkaar te krijgen maar het lukt me gewoonweg niet, ik vraag jullie daarom nogmaals om jullie hulp.
Bijgevoegd het excel bestand
alvast bedankt groetjes tim
Een tijd geleden hebben jullie mij voortreffelijk geholpen met mijn urenregistratie doormiddel van dit script:
Sub overhalen()
Dim MyRange As Variant
Dim c As Range
Set MyRange = Sheets("Uren dagelijks").Range("B1")
For Each c In Sheets("Uren wekelijks").Range("B3:CZ3")
If c = MyRange Then
'Vraag of ze het de gegevens over willen zetten
response = MsgBox("weet je zeker of je de uren van week " & c.Value & " wilt overzetten?", vbYesNo, Title:="Gegevens overzetten!")
'als er op ja wordt gedrukt
'zet de gegevens over
If response = vbYes Then
Sheets("Uren dagelijks").Range("i6:i26").Copy
c.Offset(2, 0).PasteSpecial xlPasteValues
'Selecteer blad 'Uren wekelijks'
Sheets("Uren wekelijks").Activate
Else
'als er op nee wordt gedrukt
'laat bericht zien dat er geen gegevens zijn overgezet
MsgBox "Er zijn geen gegevens overgezet!"
End If
End If
Next
End Sub
Het overzetten van de uren op de juiste plaats werkt nu dus perfect. Nou komt deze meneer waar ik dit voor probeer te maken aan met een wens om ook de projectnaam naar de andere tabel over te zetten. Het blijkt dus dat de projectnamen ook variabel moeten zijn, dus eigenlijk is het dezelfde werking als bij het omzetten van de uren, alleen moet nu dus de naam er ook nog bij, het liefst onder dezelfde knop "overzetten".
Ik heb er heel wat uren in gestoken om dit voor elkaar te krijgen maar het lukt me gewoonweg niet, ik vraag jullie daarom nogmaals om jullie hulp.
Bijgevoegd het excel bestand
alvast bedankt groetjes tim