Urenschema koppelen aan personen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,
ik heb het volgende probleem: ik heb een db gemaakt die patienten afspraken van verschillende afdelingen in een dagrooster verwerkt. Dit dagrooster is onderverdeeld in 4 dagdelen. van 09.00-10.30 uur van 11.00-12.30 van 13.00 - 14.30 en van 15.00-16.30.
Nu komt het steeds meer voor dat er personen zijn die afspraken hebben die dagdeeloverlappend zijn of korter dan 1 dagdeel.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk in Access een soort tijdrooster (met trappen van 5 min.) te maken waarin ik per patient per dag de keuze uit verschillende momenten kan vastleggen? En zo ja, hoe pak ik dat aan?

Alvast dank. Groet, Remco

Je wilt dus een planning kunnen maken, waarbij je de beschikbaarheids uren kunt invullen. Je geeft niet helemaal aan wat je wilt; je hebt het over dagdeeloverschrijdende afspraken. Wil je die voorkomen, of zijn die wel toegestaan?

Hallo Octafish,

ik had een goed werkende db met een 4 dagdelen verdeling dat is niet meer mogelijk door externe factoren en ik moet nu dus de dagdelen loslaten en overgaan in een uren planning met stappen van 5 min. Dus inderdaad worden de tijd planningen dagdeel overschrijdend.

Groet.

Als je de dagdelen op basis van een tabel hebt gebruikt, dan is je techniek in wezen hetzelfde, maar nu met kleinere tijdblokken.

Dus eigenlijk een heleboel velden erbij maken in de tabel.
Ik ga ermee aan de slag.

Bedankt.

Groet, Remco

Ik heb een opzetje gemaakt van hoe het formulier uiteindelijk zou moeten gaan uitzien (als Word bijlage).Eigenlijk is dit meer een Excel opzet.
Ik kom er alleen niet zelf uit hoe dit te realiseren in Access. De gecombineerde gegevens die in dit form worden ingevoerd moeten uiteindelijk rapporten worden die de afzonderlijke urenblokken(bijv. maandag AW 09.00 -10.30) gaan weergeven. Ook moet het zo zijn dat (omdat ik er uiteindelijk een mde bestand van wil maken) alle gegevens zoveel mogelijk gescheiden staan in aparte tabellen die vervolgens gekoppeld moeten worden. Ik heb dus een tabel patient gegevens, tbl groepen, tbl uren, tbl afdeling en tbl weekdagen. Het zit hem dus in het koppelen van de tabellen en de onderlinge relaties.

Ik zoek in ieder geval bevestiging of het met deze opzet mogelijk is en een duwtje betreffende de koppeling en relaties van genoemde tabellen!

Bij voorbaat dank!

Bekijk bijlage Uren rooster .doc

Ik zou de tabel Weekdagen al gelijk verwijderen, want die lijkt mij erg overbodig; zodra je voor iemand een dag inboekt in de tabel Uren (neem aan dat dat je planning is) weet je namelijk ook welke dag dat is.

Ook als je voor dezelfde persoon op meerdere dagen van de week iets moet plannen.

Tuurlijk; elke dag heeft zijn eigen (week)dag)....

Ook rekening houdende met het feit dat het een soort weekrooster wordt voor een x aantal maanden. Concreet voor een formulier betekent dat dus dat de weekdagen, zoals in het doc bestandje, gewoon labels worden. Dan snap ik de opbouw niet meer.
In mijn huidige db heb ik op de weekdagen ingezet.

Bekijk bijlage Access werkscherm.zip

Groet, Remco

Dat ziet er uit alsof je alle dagdelen in één record opslaat, al dan niet bij de persoon. Ik zou daar toch een doorlopend formulier van maken, of in ieder geval een doorlopende tabel, waarbij je desnoods het laat smoelen zoals je het nu ook ongeveer hebt. Maar de tijdsblokken die je nu gaat gebruiken staan deze layout denk ik ook niet toe.

Kopt inderdaad! Er is één basistabel waar alles in staat. Dat moet ik zowieso gaan veranderen voor als het een mde db gaat worden.
Ik zit er nu dus mee hoe ik een urenrooster moet gaan vormgeven en de verschillende tabellen aan elkaar moet koppelen. Heb je misschien en voorbeeld van een db van waaruit ik dat kan herleiden.

Groet

Ik heb wel een voorbeeldje van hoe je tijden kunt koppelen aan planningschema's. Alleen op basis van uren, omdat het wel heel veel klopwerk zou worden.... En voor het voorbeeld maakt het niet zoveel uit.

Bijlagen

Ik ben nu flink op weg dus ga de vraag op opgelost zetten.

Dank!

Groet, Remco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan