• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenstaat uitprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christian Evers

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2001
Van mijn baas krijg ik voorbedrukte A4'tjes mee om mijn uren op in te vullen.

Aangezien ik in Excel mijn uren bijhoud, lijkt het me makkelijk om dit A4'tje in de printer te drukken. Ik heb de uitlijning al in orde, ik vraag me alleen af of er een macro mogelijk is die mijn uren vanuit mijn urenlijst in de print-pagina kan zetten.

Ik wil dus 5 dagen (=5 rijen) selecteren, met daarachter enkele kolommen info (aantal uren, werkzaamheden) in het ene werkblad, dan een macro starten die de info uit de selectie op de juiste plaats in het printblad zet.

Kan iemand me hiermee helpen?

Kan je je printblad niet kopieren in je urenstaat als nieuw blad??

Dan kan je gewoon de waarde kopieren (zelfs met macro) bijvoorbeeld e11 = blad 1 e23

Moet kunnen, gewoon wat prutsen..

Kan je m niet gemakkelijk namaken, meer dan een paar lijntjes kan het niet zijn. Of de digitale versie aan je baas vragen....

(niet helemaal antw op je vraag, maar toch...)

Zoveel moeite is het niet volgens mij hoor..
je kan in excell tenslotte ook de celeigenschappen kopieeren

Zelf even uitproberen;

Open het excel blad met de layout van je baas, open het excel blad waar je data in staat.

Copieër de data naar de tweede tab van je 'A4 blad'
Start nu de macro recorder.
ga naar een cel waar je een bepaalde waarde afgedrukt wilt krijgen, type = en ga naar het tabblad waar je data staat en selecteerd de cel en druk op enter.
Herhaal dit voor alle cellen en alle data, stop de macro recorder.

Volgende week hoef je alleen je data naar hetzelfde tabblad te copieëren en de macro te starten.

Evt kan het ook wel direct vanuit het data bestand, dan moet je er echter voor zorgen dat de naam en het gebruikte tab blad altijd het zelfde blijven.

Probeer het even uit, dan begrijp je het principe wel.

Hoi Christian,

Waarom met een macro?

Ik neem aan dat op het prinblad alle mogelijke werkzaamheden staan en dat je op jouw werkblad slechts een beperkt aantal van deze werkzaamheden.

In het printblad eerst de lijst met werkzaamheden invoeren.

Vervolgen in een (niet zichtbare) kolom de formule:
=als(of(F10="";G10="");"";vergelijken(G10;printblad!G$10:G$999;0))
In F10 staat de som van die week voor de werkzaamheden uit G10. Weergegeven wordt het indexnummer uit het bereik G$10:G$999.

Vervolgens in het printoverzicht:
a10: =somproduct((blad1!G$10:G$999=G10)*(Blad1!A$10:A$999))
Formule doorkopieren naar kolom A t/m E en van regel 10 tot einde van je lijst met werkzaamheden.

Jeroen

opgelost?

Hoi Christian,

ik vroeg me af of je vraag al was opgelost.??

als dit niet het geval is stuur dan eens een voorbeeld mee kunnen we zien wat je precies wil.

-heb je dat A4 tje van je baas in excel overgenomen?
en in de zelfde werkMAP gezet als jou eigen bestand.

-staat in jou eigen bestand de gegevens altijd op de zelfde plaats?

dus bv: aantal uren altijd in A10 ? werkzaamheden altijd in vak H10

zoja en heb je inderdaad je A4tje in Excel overgenomen
doe dan het volgende:

OPLOSSING1:
zoals withaar al zij ga naar het tabblad"A4tje van je baas"

begin met de uren van maandag op de plaats waar dit moet staan typje een = ga nu zonder op enter of tab te drukken naar je tabBLAD met je eigen gegevens
dus de maandag waar het om gaat klik er op met je muis nu zie je de rand bewegen en druk op enter
de gegevens worden nu overgenomen in het A4tje van je baas.

doe dit vervogens met al je gegevens en klaar.

OPLOSSING 2 (de gegevens staan niet op de zelfde plaats en ik denk dat dit het geval is .)

selecteer de gegevens die je moet hebben in 1 keer
ik denk dat je het in kollommen hebt staan.

kopieer dit naar een leeg BLAD in de zelfde werkMAP
als het A4tje van je baas doe dit elke week op de zelfde plaats het makelijkste is begin Bij A1

en herhaal wat ik bij oplossing 1 heb gedaan,immers staan nu op de zelfde plaats als vorige week.

dus een macro heb je niet nodig gewoon elke week even je gegevens naar het lege blad kopieeren en klaar

het A4tje van je baas neemt altijd de gegevens over die daar staan.

kom je er niet uit meld het dan even stuur ik een voorbeeld mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan