url in email

• Onderwerp starter Onderwerp starter stipi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stipi

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
als ik een url ontvang in outlook en klik erop,dan opent IE7 met startpagina en niet de url.
waar kan ik de insteling hiervoor wijzigen?

Hoi,

In IE:

Menu: Extra > Internetopties...
Tabblad 'Algemeen' en klikken op Instellingen bij 'de weergave van webpagina's op tabbladen wijzigen'

Stel alles in, zoals in de bijlage weergegeven

Bijlagen

• ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    43,4 KB · Weergaven: 48
Dank je voor de tip Teun, maar jammergenoeg staan deze instellingen precies zoal je aangeeft.
klikken op de url opent de startpagina . ( in vista op laptop)
nog andere mogelijkheden ? ik hoor het graag
gr.
pim

url openen in outlook

ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem.
in outlook een url openen werkt niet.
bij klikken op de url opent IE met de startpagina ipv de url.
weet iemand wat dat kan zijn ?

Stipi, staat IE7 als standaardbrowser ingesteld? Ik had een soortgelijk probleem nadat ik de goggle-browser verwijdert had en vergeten had om IE7 terug als standaardbrowser in te stellen.

Extra > internetopties > tabblad programma's > InternetExplorer als standaardbrowser instellen

hallo
bedankt voor je suggestie, maar ----------
er is maar één browser geinstalleerd- dus moet wel de standaard zijn.
ik heb nog steeds geen oplossing.
gr.
pim

Stipi, met het zal wel zo zijn zal het moeilijk worden om het probleem op te lossen :rolleyes:
Heb je die instellingen nagekeken? Het is niet dat IE7 de enigste browser op je pc zal zijn, dat deze dus ook daadwerkelijk als standaardbrowser ingesteld staat. Ik weet niet of ook iemand anders toegang heeft tot je pc/laptop en misschien eens om te proberen firefox of een ander browser even opgezet had (dit zou zelfs door de winkel gebeurd kunnen zijn)
Nadat je deze controlle gedaan hebt, zodat je zeker bent dat IE je standaardbrowser is, volg dan volgende stappen:

Helpt ook dit niet, dan is het tijd voor een andere aanpak.
Open de Windows Verkenner, en ga naar Extra / Mapopties.
Kies daar het tabblad Bestandstypen, en selecteer in de lijst geregistreerde bestandstypen "(GEEN) URL:HyperText-overdrachtsprotocol".
Klik nu op de knop "Geavanceerd" om het venster "Bestandstype bewerken" te openen. Selecteer uit de actie "open" en klik op "Bewerken".
Weer wordt een nieuw venster geopend: "Actie bewerken voor type...".
Op de tweede regel, "Toepassing die voor de actie wordt gestart", zou nu de locatie van een andere browser dan Internet Explorer kunnen staan, dit is uiteraard onjuist. Ook zou er wel degelijk het pad naar Internet Explorer kunnen staan, maar in verkorte notatie, zoals " c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe"; ook dit kan voor problemen zorgen.
Geef hier nu de juiste plaats van Internet Explorer op, in de lange notatie, zoals "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief de aanhalingstekens). De exacte locatie is overigens afhankelijk van hoe Internet Explorer geïnstalleerd is, dat kan bijvoorbeeld ook op de D-schijf zijn.
Voer dezelfde aanpassingen ook uit voor de bestandstypen "URL:HyperText-overdrachtsprotocol met privacy", "URL: Gopher-protocol" en eventueel voor "URL:bestandsoverdrachtsprotocol" als u voor het werken met FTP geen apart FTP-programma gebruikt.
Sluit alle openstaande dialoogvensters met de OK-knop.
Start nu Internet Explorer opnieuw; als u gevraagd wordt of u van IE uw standaard browser wilt maken, moet u "Ja" antwoorden.
Hierna moeten de hyperlinks in Outlook Express weer werken.

Een ander probleem zou ook kunnen zijn dat sommige registervermeldingen niet meer kloppen,dus een fout in de registratie van de DLL bestanden. Je kunt dit dan oplossen door onderstaande commando's stuk voor stuk uit te voeren via Start, Uitvoeren:

regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 shell32.dll

Dit gaat het gemakkelijkst door ze stuk voor stuk te selecteren, te kopiëren (CTRL-C) en bij Uitvoeren te plakken (CTRL-V).
Start vervolgens Internet Explorer en kies Extra, Internet-opties, tabblad Programma's en vervolgens de knop Web instellingen herstellen. Doorgaans is het probleem dan opgelost.

Op de ander kant zou het ook nuttig kunnen zijn meer over je configuratie te weten.
Je schrijft over outlook, bedoel je ermee ms outlook dat bij ms office zit of bedoel je outlook express dat tot en met winXP het mailprogramma was?
Welk besturingssysteem heb je en welk SP?

beste woodexpres

dat is nog eens een verhaal. Ik zal één en ander gaan uitvogelen.
Overigens het is outlook uit office 2007 en vista als besturingssysteem.

ik zal me melden als ik weer zover ben.
in ieder geval, bedankt voor het meedenken.
gr.
pim

url start niet op bij aanklikken in email.

ik heb alles, voorzover mogelijk nagelopen. Geeft geen oplossing.
Diverse dll bestanden schijnen niet te bestaan in vista.

voor alle duidelijkheid nog even het probleem :\
bij aanklikken van een url in een ontvangen mail- opent IE , niet de url maar de startpagina die daar is ingesteld. IE is dus de standaard browser.

is er een oplossing ? wie het weet mag het zeggen. bedankt meedenkers.
gr.
pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan