Stipi, met
het zal wel zo zijn zal het moeilijk worden om het probleem op te lossen

Heb je die instellingen nagekeken? Het is niet dat IE7 de enigste browser op je pc zal zijn, dat deze dus ook daadwerkelijk als standaardbrowser ingesteld staat. Ik weet niet of ook iemand anders toegang heeft tot je pc/laptop en misschien eens om te proberen firefox of een ander browser even opgezet had (dit zou zelfs door de winkel gebeurd kunnen zijn)
Nadat je deze controlle gedaan hebt, zodat je zeker bent dat IE je standaardbrowser is, volg dan volgende stappen:
Helpt ook dit niet, dan is het tijd voor een andere aanpak.
Open de Windows Verkenner, en ga naar Extra / Mapopties.
Kies daar het tabblad Bestandstypen, en selecteer in de lijst geregistreerde bestandstypen "(GEEN) URL:HyperText-overdrachtsprotocol".
Klik nu op de knop "Geavanceerd" om het venster "Bestandstype bewerken" te openen. Selecteer uit de actie "open" en klik op "Bewerken".
Weer wordt een nieuw venster geopend: "Actie bewerken voor type...".
Op de tweede regel, "Toepassing die voor de actie wordt gestart", zou nu de locatie van een andere browser dan Internet Explorer kunnen staan, dit is uiteraard onjuist. Ook zou er wel degelijk het pad naar Internet Explorer kunnen staan, maar in verkorte notatie, zoals " c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe"; ook dit kan voor problemen zorgen.
Geef hier nu de juiste plaats van Internet Explorer op, in de lange notatie, zoals "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief de aanhalingstekens). De exacte locatie is overigens afhankelijk van hoe Internet Explorer geïnstalleerd is, dat kan bijvoorbeeld ook op de D-schijf zijn.
Voer dezelfde aanpassingen ook uit voor de bestandstypen "URL:HyperText-overdrachtsprotocol met privacy", "URL: Gopher-protocol" en eventueel voor "URL:bestandsoverdrachtsprotocol" als u voor het werken met FTP geen apart FTP-programma gebruikt.
Sluit alle openstaande dialoogvensters met de OK-knop.
Start nu Internet Explorer opnieuw; als u gevraagd wordt of u van IE uw standaard browser wilt maken, moet u "Ja" antwoorden.
Hierna moeten de hyperlinks in Outlook Express weer werken.
Een ander probleem zou ook kunnen zijn dat sommige registervermeldingen niet meer kloppen,dus een fout in de registratie van de DLL bestanden. Je kunt dit dan oplossen door onderstaande commando's stuk voor stuk uit te voeren via Start, Uitvoeren:
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 shell32.dll
Dit gaat het gemakkelijkst door ze stuk voor stuk te selecteren, te kopiëren (CTRL-C) en bij Uitvoeren te plakken (CTRL-V).
Start vervolgens Internet Explorer en kies Extra, Internet-opties, tabblad Programma's en vervolgens de knop Web instellingen herstellen. Doorgaans is het probleem dan opgelost.
Op de ander kant zou het ook nuttig kunnen zijn meer over je configuratie te weten.
Je schrijft over
outlook, bedoel je ermee ms outlook dat bij ms office zit of bedoel je outlook express dat tot en met winXP het mailprogramma was?
Welk besturingssysteem heb je en welk SP?