url kopiëren via menubalk>bestand in webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Sinds kort merk ik dat ik de plek waar ik een url (uit bv een website) kon kopiëeren en vervolgens kon inplakken onder Bestand-> bestand openen niet (meer) goed functioneert. Als ik daar nu klik wordt er gekeken in mijn eigen bestanden.....
Vaak werkt google niet goed met die speciale (wat langere) urls en vond ik deze mogelijkheid erg handig.
Ik doel niet op de adres- en/of zoekbalk die de navigatiebalk aanbiedt maar echt de mogelijkheid die in het rolmenu onder Bestand aanwezig was.
Ik hoop dat ik het enigszins duidelijk heb uitgelegd. Mijn vraag is hoe ik deze handigheid weer terugkrijg.
Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds kort merk ik dat ik de plek waar ik een url (uit bv een website) kon kopiëeren en vervolgens kon inplakken onder Bestand-> bestand openen niet (meer) goed functioneert. Als ik daar nu klik wordt er gekeken in mijn eigen bestanden.....
Je wilt de bestanden dus plakken in verkenner? Om welke Windows gaat het?

Vaak werkt google niet goed met die speciale (wat langere) urls en vond ik deze mogelijkheid erg handig.
Bedoel je de zoekmachine of de webbrowser Google Chrome?

Ik doel niet op de adres- en/of zoekbalk die de navigatiebalk aanbiedt maar echt de mogelijkheid die in het rolmenu onder Bestand aanwezig was.
Ik hoop dat ik het enigszins duidelijk heb uitgelegd. Mijn vraag is hoe ik deze handigheid weer terugkrijg.
Bij voorbaat dank
Waardoor ben je de handigheid kwijt? Heb je programma's geïnstalleerd of iets? Als het kort geleden is gebeurd kun je systeemherstel proberen.

Groetjes Patrick Miah
 
- Niet in verkenner! open mozilla of whatever browser en je ziet bovenaan links de mogelijkheid van Bestand met een rolmenu.

- ik post dit in de sectie windows 7 :thumb:

- ik bedoel google de zoekmachine

- ik heb gewoon de mogelijkheid niet meer.....heeft niks te maken met recente installs dat ben ik al nagegaan. Het gaat om de toetscombinatie ctrl+o die stuurt me nu naar mijn eigen bestanden ipv de url op te zoeken
 
Hoi,
ik snap nu wat je bedoelt maar m.i. heeft dit niets met Win 7 te maken maar met de versie en instellingen van je browser. Ikzelf heb IE8 en daar werkt het perfect. Maar of ik dat nou zo handig vind? Persoonlijke smaak denk ik, maar dit terzijde. Het heeft iets met de configuratie van je browser van doen, maar wat/waar precies weet ik ook niet. Je zou de standaardinstellingen eens kunnen herstellen onder internetopties. Als je IE9 hebt dan weet ik daar niets van omdat ik tevreden ben met de versie die ik nu heb.
Handiger en sneller vind ik persoonlijk, dat als je Ctrl-toets gebruikt bij het klikken op een link, die pagina in een nieuw tabblad wordt geopend.
Maar dan moet je dat wel instellen onder internetopties>de weergave van webpagina's op tabbladen wijzigen.
BrowsenMetTabbladen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had natuurlijk even moeten zeggen dat ik werk met firefox :confused:
Als ik check bij IE zie ik die mogelijkheid idd wel - ook met ctrl+o als toetscombinatie.
In firefox word ik echter naar mijn verkenner gestuurd en ik vind in de opties niets over standaardinstellingen ( het heeft echt gewerkt in firefox )
 
Ik heb hier ook Firefox, hoewel ik die toetscombinatie nooit heb gebruikt gebeurd er hier hetzelfde als bij de TS, mijn verkenner wordt geopend zeg maar.

Ik denk dat je voortaan CTRL+L moet gebruiken waarna je direct CTRL+V (plakken) kunt doen.
Er wordt alleen geen ventertje geopend zoals bij IE.
In je Bestand menu kun je ook zien wat de verschillende CTRL combi's doen en volgens mij kun je dat niet aanpassen.
Firefox.jpg


groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
....en dat is nou precies wat ik graag in mijn bestand rolmenu had willen hebben.:rolleyes:...
bedankt iig voor de hint met ctrl L en vervolgens de url inplakken...zo red ik me ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan