URL maken.... logboek zendamateur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerton64

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Hallo
Zit al paar dagen te zoeken hoe je een URL kan maken en lukt mij gewoon nog niet.

Er is een website waar je de call kan invoeren en dan ga je naar zijn pagina. Als je verbinding hebt gemaakt (zenden) wil ik het bij houden.
wat ik gedaan hebt is in een Query in het veld "QRZURL: "www.qrz.com/db/"+[Call Sign]" dan krijg ik netjes de volledige url in mijn formulier te zien. http://www.qrz.com/db/PD0G

Nu kan ik er op klikken maar gebeurd niets. Ook weer geven al hyperlink gezet in Eigenschap.

Later een knop toegevoegd met een Gebeurtenis ... Maar ook dit krijg ik niet aan de gang.

Private Sub Knop221_Click()
Dim strPath As String

'Error check: Er is een fout URL gekozen.
If IsNull(Me.QRZURL) Then
MsgBox "Er Is een verkeerd URL ingevoerd.", vbOKOnly
Exit Sub
End If

'Link maken ophalen
strPath = Me.QRZURL
strPath = Mid(strPath, 2, Len(strPath) - 2)
Application.FollowHyerlink strPath
End Sub

Wat vergeet ik????

Krijg een groot popup met de tekst
"De expressie bij klikken die u hebt opgegeven als instelling voor gebeurteniseigeschap, h......................................

IK HEB ACCESS 2007 thuis

FollowHyerlink? FollowHyperlink

De popup krijg ik niet meer.....maar er word nog niet een pagina geopend. :(

Je zou
Code:
Application.FollowHyperlink strPath, , True
kunnen proberen

Nee ook niet. ik kan hem ook niet plaatsen omdat hij te groot is.
zal proberen om hem leeg te maken.

Bij mij werkt het ook niet, ik krijg onderstaande foutmelding
"De expressie Bij klikken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt. Er is een fout opgetreden in de communicatie tussen Microsoft Access en het OLE-bronprogramma of het ActiveX-besturingselement.

*De expressie geeft: niet de naam van een macro, de naam van een door de gebruiker gedefinieerde functie of een [Gebeurtenisprocedure] als resultaat.
*Er is een fout opgetreden bij het evalueren van een functie, gebeurtenis of macro."
maar ik ben dan ook geen access-expert.

Met een nieuwe database heb ik dat probleem niet.
Zit er nergens geen fataal slordigheidje in je database?

De db doet het prima als je het tekstveld als tekstveld behandelt en niet als Hyperlink. Dat doe je namelijk al met de FollowHyperlink opdracht.

Wat gek alles na gelopen en werkt niet. wel al ik een nieuw database maakt.... maar in huidige krijg ik het niet voor elkaar.

Je bestand uit bericht#13 werkt direct bij mij, windows8en, access2007nl

Het probleem zit 'm in de veldinstellingen, zoals ik al zei. Ik heb nog niet in de nieuwe geprobeerd overigens, voor mij is de vraag opgelost :).

Het probleem zit 'm in de veldinstellingen, zoals ik al zei. Ik heb nog niet in de nieuwe geprobeerd overigens, voor mij is de vraag opgelost :).

Veldinstelling staat goed (volgens mij) ik ben overnieuw begonnen en heb de tabbellen en de querys ingeladen in de nieuwe. ben nu de formulier aan het mooi maken ....enn huuu werkt nog steeds. dus steeds maar een backupje maken dat ik eventueel terug kan..
maar voor is het voorlopig opgelost.... ga weer verder bouwen lol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan