url of geen url (if else)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
dag beste

ik ben een pagina aan het maken waar ik gegevens uit een database haal namelijk "referentie " en "website",Nu heb ik de standaardwaarde van website op 0 gezet.Nu wou ik dat als er geen website in de tabel website zat dat er een gewone text werd gedisplayed (dus alleen de inhoud van refferentie)en als er een website in de tabel website zit je de text uit de tabel referentie ziet en de link lijd naar de gegevens van uit tabel website.

Dit is mijn huidige script,nu krijg ik alle links te zien maar hij neemt geen onderscheid tussen website's die als waarde 0 hebben en andere waar website urls inzitten

Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
body,td,th {
	color: #CCCCCC;
}
body {
	background-color: #000000;
}
-->
</style></head>

<body>
<p align="center"><em><font size="5"><strong>Referenties</strong></font></em></p>
<p>&nbsp;</p>
<ul>
  <?php

//connectie met database
mysql_connect("localhost", "xxxview_be", "*******") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxxview_be") or die(mysql_error());

// Query uit database
$query    = "SELECT * FROM `stijn_referenties` ";
$result = mysql_db_query("xxxview_be", $query);

//tabellen

if ($result) { 

while ($r = mysql_fetch_array($result)) { 

//tabelnamen worden omgezet naar $code's 

$website = $r["website"];

$referentie = $r["referentie"];

//begin
if($website < 1)
{   echo "<a href='$website'>$referentie</a><br>";
}
elseif ($website == 0)
{   echo "$referentie <br>";
} 

} 

}  

?> 
</body>
</html>

Ik neem aan dat je in de database zoiets hebt:

[referentie] | [website]
pagina | http://pagina.nl
text | 0

Dan kun je beter alleen kijken of er iets bij website staat.
PHP:
if($website == 0)
{   
   echo "$referentie <br>";
}
else
{   
   echo "<a href='$website'>$referentie</a><br>";
}

Zo ;):
PHP:
<?php
mysql_connect("localhost", "xxxview_be", "*******") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxxview_be") or die(mysql_error());

$SqlRefSelect = mysql_query("SELECT *
                             FROM `stijn_referenties`
                             LIMIT 100");

if (mysql_num_rows($SqlRefSelect) > "0") {
  while($SqlRefArray = mysql_fetch_array($SqlRefSelect)) {
    if ($SqlRefArray["website"] != "0") echo "<a href=\"". $SqlRefArray["website"] ."\">". $SqlRefArray["referentie"] ."</a><br />";
    else echo $SqlRefArray["referentie"] ." <br />";
  }
}
?>

Als je iets niet snapt moet je maar ff google-en erop en anders vraag je et maar ff ;)

Laten we eens beginnen met de vraag wat je daadwerkelijk in je database aan waarden hebt staan.

@kleinnico: Ooit gehoord van leesbaarheid? Alles op 1 regel drukken maakt het zeer overzichtelijk :(

Laten we eens beginnen met de vraag wat je daadwerkelijk in je database aan waarden hebt staan.
En dan met name wat je bedoeld met.
Nu heb ik de standaardwaarde van website op 0 gezet
Je zou namelijk hiermee de waarde 0 in de database kunnen zetten, of je zou hiermee een database-null kunnen bedoelen, wat gelijk staat aan geen waarde.

Dan krijg je meer zoiets:
PHP:
if($website == '')
of, zoals kleinnico al gebruikte, kun je ook kijken of $website niet een bepaalde waarde heeft, of in dit geval geen waarde:
PHP:
if($website != '')

@kleinnico: Ooit gehoord van leesbaarheid? Alles op 1 regel drukken maakt het zeer overzichtelijk :(

het is opgelost bedankt :p

ik snap het wel ongeveer wat hij gedaan heeft en heb alles beetje op regels gezet :p

Vind ik handiger dan 100 regels gebruiken terwijl het script zelf hetzelfde is :confused:.. al helemaal als het om zoiets simpels gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan