URL opnemen in tekst macro/sjabloon. openen na klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prozac1970

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Berichten
65
Ik werk met Office 2003, VB editor 6.3.

In Word ben ik bezig aan een sjabloon... alles draait goed, maar ik krijg 1 klein dingetje -los van alle overige hersenkrakers tot nu toe- niet voor elkaar.

Als je het sjabloon draait, dan krijg je een pop-up die je vraagt een aantal velden in te vullen.
Nu zou ik graag zien dat op bepaalde tabbladen in die macro bepaalde tekst wordt onderstreept en verwijst naar een webpagina of in andere gevallen een e-mailadres. Activatie pas na (dubbel)klikken en openen in nieuw scherm...

Tekst staat in groepsvakken, tekstvakken en/of bijschriften.

ter verduidelijking in HTML:
Code:
<a href="URL" target="_blank">TEXT URL</a>

Code:
<a href="mailto:gebruiker@provider.nl?SUBJECT=Reactie">Webmaster</a>

En een screendump van het project:

Nu zoek ik een soortgelijke code voor VB(A)... Dus in de macro zelf, niet in het uiteindelijke word document. Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen...

Dank voor jullie reacties,

Marcel
 
Laatst bewerkt:
Als je het sjabloon draait, dan krijg je een pop-up die je vraagt een aantal velden in te vullen.
Nu zou ik graag zien dat op bepaalde tabbladen in die macro bepaalde tekst wordt onderstreept

kun je de vraag verduidelijken ?
pop-up: userform, inputbox, balloon ?
tabbladen: in userform , multipage , tabstrip ?
in die macro: welke macro ?
bepaalde tekst: in de macro, op het userform, in een multipage, in een tekstvak ??
 
Sorry... :confused:

Het is idd een userform (multipage, met dubbele tabstrip)...

Wat ik zoek is een mogelijkheid om een stukje tekst in een frame of tekstvak in dat userform aanklikbaar te maken en te laten verwijzen naar een webpagina of mailadres.

Hoop dat het nu wat duidelijker is... :eek:

TNX!

Marcel
 
Plaats een titel (Label)

Zet in de gebeurtenis Click:

Code:
Private Sub Label1_Click()
  With New InternetExplorer
    .Visible = True
    .Navigate "http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=438815"
  End With
End Sub
 
Hartelijk dank voor je antwoord! :thumb:

Die onregelmatige diensten gaan niet in mijn koude kleren zitten. :) Ik heb je oplossing geprobeerd en ik kreeg een compilatie-fout... Sh*t

Na een half uurtje puzzelen: Bleek dat ik in het project de Microsoft InternetControl (in de verwijzingenlijst/references) nog niet had aangevinkt. :eek:

Maar je stukje code, SNB, werkte heel goed!

Dank je!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan