URL van achtergrondafbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed121212

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Vraagje:

Als ik in de css een achtergrondafbeelding invoeg en die via 'browsen' aangeef, krijg ik een heel lang pad:

background-image:url(file:///D|/Mijn%20Multimedia/Mijn%20Lesmaterialen/_Webdesign.SKVR/_OverviewDreamweaver/Template5/img/bg/gras450x80.jpg)

terwijl ik iets zou verwachten als:
background-image:url(img/bg/gras450x80.jpg)
die uitgaat van de root van de site.

Als ik de lange URL handmatig corrigeer in de korte URL zie ik de achtergrondafbeelding echter niet meer.

Wat gaat er fout?
Is de Site niet goed gedefinieerd? Hoe controleer ik dat? Hoe kan ik eigenlijk zien wat volgens Dreamweaver de root van betreffende site is (want ik heb meerdere sites gedefinieerd en niet zo goed bijgehouden welke site bij welke (kopie)html pagina hoort).
Noot: ik heb de root volgens mij wel "link to document" ingesteld.

meestal als je een website gaat bouwen heb je een bepaalde mappen structuur. dit kan bestaan uit _root map waar alles instaat.

in deze root map bevinden zich dan meestal deze mappen

css (externe stylesheet)
images (al je afbeeldingen)
js (javascript)
index.html

als je volgens dit stramien werkt kan er weinig fout gaan. Hou gewoon aan, voor websites minder dan 10 pagina's gebruik je geen mappen binnen je root alleen voor images, en voor files die vaak voorkomen (bijv misschien gebruik je wel 5 externe js files, dan kun je ze in een map plaatsen) (websites boven 10 pagina's kun je mappen structuur gebruiken.

wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat het pad naar de image niet word gevonden.
werk je met een externe css binnen deze mappen structuur moet je vanuit de css file denken.

de css file staat in de map css, index in de root dat betekend dat je een map omhoog moet. dit doe je d.m.v ../ voor je url te zetten.

mocht je je website niet volgens zo'n structuur bouwen upload je images lokaal, dan mis je zo meteen je afbeeldingen als je de site online zet.

grt

Pum, Helemaal raak!

Bedankt voor de oplossing:thumb: (en je duidelijke verwoording ervan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan