US Robotic 5461

Status
Niet open voor verdere reacties.

us robotics5461

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Hallo allemaal,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een laptop Acer Aspire 3661.
Draai os windows xp Home edition ( zit er standaard op )
Ik heb een router US Robotics 5461 draadloos verbonden met mijn router en niet draadloos verbonden met mijn PC.
Mijn netwerkkaart in de laptop is Atheros AR5005G Wireless Network Adapter.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu wil ik mijn pc boven in een netwerk "hangen" zodat ik hem beneden kan aansturen met mijn laptop. Als ik via extern buroblad een verbinding probeer te maken traceert mijn router geen netwerk. Ik heb al op internet gekeken naar de nederlandse handleiding van mijn router maar ik kan niks vinden over wat ik eventueel moet aanvinken zodat ik wel een netwerk heb. Het is wel zo dat er nog een netwerkadapter op mijn laptop zit maar die staat uit??? Deze naam is de Generic Marvell Yukon Chipset based Gigabit Ethernet Controller. Moet die misschien ook aanstaan??? M.a.w. ik kom er even niet meer uit.

Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven en dat iemand mij met dit probleem kan helpen.
Alvast bedankt voor de genome moeite.

Groeten,

US Robotics 5461

De pc boven heeft ook XP.
Heb je al bestanden en printer gedeeld.

Je hebt nu helemaal geen netwerk ??

De pc boven heeft ook XP.
Heb je al bestanden en printer gedeeld.

Je hebt nu helemaal geen netwerk ??

Bestanden en printer staan uit maar die kan ik wel aanvinken. Boven de pc draait ook XP wel een pro versie, maar volgens mij "bijt"dat elkaar niet. Ik heb nu helemaal geen netwerk. Als ik de optie gebruik bij extern bureaublad dan kun je de pc laten zoeken naar de andere pc in het netwerk, ik krijg dan een foutmelding dat hij geen terminalserver kan vinden. Ik heb op beide pc's het netwerk de zelfde naam gegeven. Dit kun je invullen bij werkgroep.

Laatst bewerkt:
gebruik de wizzard thuisnetwerk eens in help en ondersteuning.
Je zult eerst een netwerk moeten maken voordat je een pc kunt overnemen.

gebruik de wizzard thuisnetwerk eens in help en ondersteuning.
Je zult eerst een netwerk moeten maken voordat je een pc kunt overnemen.

Heb ik ook al gedaan, ik krijg wederom geen verbinding. Hij ziet het netwerk wel. Ik kan de naam zien staan ( ik de naam WORGROUP gegeven) maar als ik daar op klik gaat hij zoeken en dan krijg ik de foutmelding dat hij er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb dus , volgens mij, alle instellingen goed staan maar hij ziet mijn andere pc niet.

Als ik via start---alle programma's--buro acc--- communicatie---extern verbinden met buroblad ga. Dan krijg je een popup. Daar staat mijn pc niet tussen, dan klik ik in dat kader op meer opties, dan zie ik MSHOME staan. Daar klik ik weer op en dan krijg ik de volgende foutmelding.

"Er bevinden zich geen terminalservers in dit domein of deze werkgroup: MSHOME

Laatst bewerkt:
kun je de computers wel pingen.
gebruik je dezelfde inlognaam op beide computers.

zijn de interne ip nummers wel dicht bij elkaar.

kun je de computers wel pingen.
gebruik je dezelfde inlognaam op beide computers.

zijn de interne ip nummers wel dicht bij elkaar.

Als ik via start---alle programma's--buro acc--- communicatie---extern verbinden met buroblad ga. Dan krijg je een popup. Daar staat mijn pc niet tussen, dan klik ik in dat kader op meer opties, dan zie ik MSHOME staan. Daar klik ik weer op en dan krijg ik de volgende foutmelding.

"Er bevinden zich geen terminalservers in dit domein of deze werkgroup: MSHOME

Ik gebruik dezelfde inlog naam , teminste de naam die ik aan het netwerk geef, als je dat bedoeld. Ik ben niet wezen pingen, en de interne ip nummers dicht bijelkaar?? Ik zou eerlijk niet weten hoe ik dat moet checkn. Mijn kennis is wellicht niet zo goed als die van jou. Ik weet niet veel van computers.

Laatst bewerkt:
De home versie heeft geen terminal services.
Kun je wel pingen naar beide computers.

De home versie heeft geen terminal services.
Kun je wel pingen naar beide computers.

Als ik in uitvoeren cmd intoets en dan ping moet ik weer iets achter ping zetten? Ik zou niet weten wat. Kun je me dat vertellen? En ik zag ook dat ik onder de eigenschappen van deze computer bij mijn laptop dat ik daar geen keuze heb voor een externburoblad. Klopt dat? Ik kan alleen kiezen hulp van buitenaf, deze optie staat wel uit. Ik hoop niet dat ik als een of andere noob overkom. Maar ik ben al zolang aan het prutsen vandaar.

noob zou niet weten wat dat is. ;)
start
uitvoeren
cmd
enter/oke
type dan
ipconfig
geef een enter.
Doe dat op beide computers.
nu krijg je zoiets als 192.168.1.2 en 192.168.1.3
nu ga je weer naar dat zwarte scherm en type je op deeerste computer
ping 192.168.1.3 (3 is de andere computer) en kijk of je antwoord terug krijgt.
Dit doe je ook op de (3) computer maar dan type je ping 192.168.1.2
en dan een enter en kijken of er een antwoord terug komt.
de getallen zijn als voorbeeld....de eerste zes moeten wel zijn zoals ik type.

noob zou niet weten wat dat is. ;)
start
uitvoeren
cmd
enter/oke
type dan
ipconfig
geef een enter.
Doe dat op beide computers.
nu krijg je zoiets als 192.168.1.2 en 192.168.1.3
nu ga je weer naar dat zwarte scherm en type je op deeerste computer
ping 192.168.1.3 (3 is de andere computer) en kijk of je antwoord terug krijgt.
Dit doe je ook op de (3) computer maar dan type je ping 192.168.1.2
en dan een enter en kijken of er een antwoord terug komt.
de getallen zijn als voorbeeld....de eerste zes moeten wel zijn zoals ik type.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik op de laptop het ip adres ping van mijn pc boven krijg ik antwoord en visa versa.

Dus dat is wel goed dan denk ik.

ga dan op beide computers eens bestanden delen.
en zet op beide het gasr account eens aan.

ga dan op beide computers eens bestanden delen.
en zet op beide het gasr account eens aan.

Sorry wat bedoel je precies? Ik ben echt een leek qua netwerken. Hoe kan ik bestanden delen? Moet ik iets aanvinken? En het gast account heb ik op de pc boven aanstaan met ww beveiliging en beneden werk ik ook met gastaccount. Of je moet iets anders bedoelen.

Open de verkenner
ga naar de c en klik daar op met de rechtermuisknop
nu zie je daar delen en beveiligen staan.
klik daar op lees dan goed ......
Heb je mijn link nog gevolgddie ik als leesvoer aangaf.
Daar staan een paar mooie voorbeelden.

Sorry wat bedoel je precies? Ik ben echt een leek qua netwerken. Hoe kan ik bestanden delen? Moet ik iets aanvinken? En het gast account heb ik op de pc boven aanstaan met ww beveiliging en beneden werk ik ook met gastaccount. Of je moet iets anders bedoelen.

Ik heb wat gevonden!!! Als ik het ip adres van mijn PC boven invul bij externbureablad maakt hij verbinding!! Het werkt wel maar ik moet wel elke keer die dingen invullen.

Als ik extern bureaublad gebruik moet ik ook ip nummers of namen ingeven hoor.
Dat is normaal.

Dat is normaal.

Ik dacht namelijk dat hij de naam vanzelf zou vinden als ik op dat MSHOME klik. MAar dat is dus niet zo. Ik heb nu in iedergeval verbinding en kan de pc boven aansturen. Die link die jij me gaf met dat leesvoer zag ik het staan. Dus helemaal te gek dat je me zo geholpen hebt.

Heel erg bedankt voor je tijd en uitleg. Geweldig forum by the way.

Hoop jou ook een keer van dienst te kunnen zijn of natuurlijk andere mensen.

Thanx a lot!!!!

Dat is normaal.

Heb nog 1 vraagje aan je. Is alles nu wel goed beveiligd?? Ik heb twee firewalls in mijn Livebox en in mijn Router en ook nog die van Windows. Lijkt me voldoende toch?

Weet jij waar ik kan checken op internet om te kijken of mijn poorten dicht staan en alles goed beveiligd is? Zat te denken aan Shields UP.

Nogmaals dank voor de moeite.

Graag gedaan.....
twee firewalls voldoende hoor.
en shield ups is een goede site om je poorten na te laten kijken.

veel suc6 met je computers en tot de volgende keer.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan