Us Robotics "Alleen lokaal"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gooz74

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Ik heb onlangs een draadloze router geplaatst van het type "US Robotics USR5463".
Ik kan met de notebooks verbinding maken met de router maar niet met het internet. Ik krijg steeds de melding "Alleen lokaal". Ik heb al enkele fora gelezen en meerdere dingen geprobeerd (Router gereset, vast ip, firewall uit, ander kanaal, ....) maar nog steeds lukt het niet. Als ik in het setupscherm van de router ga zie ik "Internet link status" op "Not connected" staan.
Kan iemand mij uit de nood helpen?

Als ik ervan uit mag gaan dat bedraad aangesloten Internet wel werkt (oftewel: Dat de configuratie van de Router wat betreft Internet in orde is en werkt), probeer dan het volgende:

[Ik ga uit van Vista pc's/laptops, omdat je schreef over "Alleen lokaal"]

Ga via Configuratiescherm naar Netwerkcentrum.
Verbreek de draadloze verbinding.
Klik in het linker deelvenster op Verbinding of netwerk instellen.
Kies Verbinding met Internet maken.
Volg de stappen, doe alles opnieuw (inclusief het selecteren en instellen van de verbinding met het draadloze netwerk).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Bedraad rechtstreeks van de modem hebben we wel internet, maar bedraad via de router ook niet. Ook zijn de notebooks waarover ik het had voorzien van Windows Vista.
Nu heb ik alles gevolgd zoals jij het voorschreef, maar nog steeds kan ik niet op internet en krijg ik "Alleen Lokaal" te zien. Alles blijft hangen als hij verbinding met het internet wil maken.

Tsja, als bedraad het ook al niet werkt, dan wordt het zeuren. Je zult dan eerst dat probleem moeten oplossen. Voor hetzelfde geld is het probleem van "Alleen lokaal" al opgelost als Internet via de router werkt.

Zodra je zeker bent dat je router nu geen werkende Internet-verbinding heeft, dan een posting plaatsen in het Netwerk -> Routers gedeelte van Helpmij.

Voor onderzoek of je router een werkende Internet-verbinding heeft kun je misschien (is afhankelijk van merk/type router) kijken of er iets is wat wel eens "Troubleshooting" of "Diagnostics" wordt genoemd in de web-interface. Je zou daar eens kunnen kijken of de router zelf wel het Internet opkan. Komt meestal neer op een Ping die uitgevoerd kan worden naar een server op Internet.
www.helpmij.nl reageert op dergelijke ping-verzoeken, en dus zou je daar als doeladres voor Ping het ip-adres 212.79.247.24 kunnen ingeven om mee te testen.

Succes,

Tijs.

Deze router kan met 100% zekerheid op t internet. Heb deze altijd thuis gebruikt om, zowel bedraad als niet bedraad, op t internet te surfen. Ik heb deze router nu verplaatst van mijn thuis naar mijn vriendin haar thuis. Beiden hebben we internet van Telenet. Daarom dat ik het vreemd vind dat ik nu niet meer op t internet kan.

Deze router kan met 100% zekerheid op t internet. Heb deze altijd thuis gebruikt om, zowel bedraad als niet bedraad, op t internet te surfen. Ik heb deze router nu verplaatst van mijn thuis naar mijn vriendin haar thuis. Beiden hebben we internet van Telenet. Daarom dat ik het vreemd vind dat ik nu niet meer op t internet kan.

Vraag dan aan de helpdesk van Telenet wat de gevolgen zijn voor de Internet-verbinding als er een ander netwerkapparaat tussen wordt gezet (zoals jouw router). Zij zullen je zeker kunnen vertellen welke extra stappen nodig zijn om het werkend te krijgen.

Dit kon ik zo snel vinden, misschien helpt het, en anders inderdaad de helpdesk van Telenet bellen:

[...]Aangezien je netwerkinterface (Lees: Je router) via DHCP automatisch een ip-adres (uniek internet-adres) krijgt heb je nu eigenlijk al verbinding. Surf dan nu naar http://activeer.telenet.be/ en geef daar je kabelmodemnummer in. Dan kan je daar ondermeer je e-mail-adressen opgeven die je wil gebruiken en kan je daarna ten volle van je aansluiting gebruik maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan