US Robotics doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Gegevens :
US Robotics Broadband Router 8000-02
Speed Touch Home ADSL modem
Windows XP prof

Ik kan mijn router niet meer gebruiken voor internet. Ik kan zelfs niet meer in de configuratie-instellingen van de router.

De bekabeling is nochtans juist : van modem naar router en van router naar de netwerkkaart van de computer.

De instellingen op de computer lijken ook juist : automatisch IP-adres en DNS, DHCP is ingeschakeld.

Als foutmelding in de LAN-verbinding krijg ik "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheid" De lichtjes van de router branden zwakof toch zwakker dan normaal. Noch in de handleiding, noch op de website van de router vind ik een oplossing.

Ik kan de router nog wel gebruiken om een netwerk te vormen met andere computers. Alleen internet lukt niet meer.

Enig idee ? :confused:

Volgens de handleiding is resetten gewoon de stekker uittrekken én rebooten van de computer. Heb ik al meermaals geprobeerd.

Kan het aan de kabels liggen ? Moet er crossover worden gebruikt en zo ja waar moet en/of mag het : tussen modem en router of tussen router en computer.

resetten naar fabrieks instelling gaat anders hoor met us robotics,dat staat ook in het boekje

het kan ook op de bij geleverde cd staan,het is iets van achterop de router reset knop indrukken en stroom er af paar sec,stroom erop en knopje los laten,zoiets is het

Geef eens een uitdraai van ipconfig /all

Geen kabelbreuk ?

X-wired [cross] is alleen voor directe verbinding van 2 PC's

er mist een standaard gateway...... in je ipconfig

Ik veronderstel nu dat ik die standaard gateway moet kunnen invullen via mijn routerinstellingen. Probleem : dat gebeurt via webbrowser en daar dan het IP-adres van de router intikken. Maar het lukt niet om in de routerinstellingen te geraken.
Kan ik nog op een andere manier die gateway invullen ? Of is er nog een andere manier om in de routerinstellingen te geraken ?

Anders dan via IP kun je niet in die router komen... kijk eens voor de zekerheid bij "internet-opties>verbindingen> lan instellingen" of er geen "vinkje"bij proxyserver staat.....
en ook niet bij "automatisch script" gebruiken en bovendien niet bij "instellingen overnemen... enz , want dan loopt de boel ook vast....

Je krijgt van de Dhcp server geen correct ip nummer toegewezen en dat kan aan meerdere dingen liggen zoals oa kabelbreuk.Verder klopt je Subnetmask ook niet.

Erpcity : Neen er staan geen vinkjes.
Upsidaisy : Wat bedoel je met kabelbreuk dan ?

Kabelbreuk zegt het al,de kabel is niet meer wat het moet zijn.Er zit een breukje in.

Ik heb intussen de kabel vervangen.

Zou het kunnen dat de computer 'router' is geworden. En zo ja, hoe kan ik dan mijn machien aan het verstand brengen dat niet de computer, maar de router 'router' moet zijn ?

Ver gezocht, maar theoretisch zou dat misschien kunnen als je de kabel van de modem naar de router in een "LAN" gat hebt gedaan i.p.v. in het "WAN" gat en v.v.

Aangeraden procedure bij [grootschalige] wijzigingen is trouwens: Alles uit, dan eerst modem aan, vervolgens router aan en dan PC aan... met tussenpozen van tenminste 30 seconden tot 1 minuut en bij de modem even wachten tot je ziet dat hij ingelogd is en verbinding heeft [alle lampjes branden]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan