US Robotics8001 - Tijdsgebonden internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvanGalenLast

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Ik zit met 4 pc's op een thuisnetwerk en wil van 2 pc's de toegang tot internet blokkeren in een bepaalde tijdsinterval. Uit de gebruikershandleiding haal ik niet duidelijk dat dit mogelijk is.

Is er iemand die weet hoe dit met deze router werkt?

Alvast bedankt.

Je zou een outbound packet filtering rule kunnen maken (link) waarbij voor de ip-adressen van de 2 computer toegang tot Internet onmogelijk wordt gemaakt, en die filtering rule dan met een schedule rule schedulen (link).

Nog mooier zou zijn een MAC filter (link) instellen en die dan schedulen. Probleem is dat mij niet duidelijk is of die regel ook in werking gaat als op het geschedulede moment er al een verbinding is met de router/Internet vanaf die 2 pc's.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan hier in de (beknopte handleiding) niets over vinden.
Misschien is het niet mogelijk.
Wel een supporttelefoonnummer gevonden : 0900 20 25 857

Groeten Marcel

Tijs was me voor

Laatst bewerkt:
Allebei bedankt voor de snelle reactie! :thumb:

Vwb het instellen van de controle via het MAC-adres: dat heb ik al eens geprobeerd en dat werkte volgens mij inderdaad niet op het moment dat er al verbinding was. Moet dat nog eens uitproberen want dat is al weer een tijdje geleden. Ik ga de outboud packet filter zeker uitproberen!

Anders ben ik bang dat, zoals Marcel het aangeeft, met deze router niet mogelijk is. Ik heb al eens een mail naar de supportdesk van USR gestuurd met dezelfde vraag maar kreeg daar geen reactie op. Allicht dat een belletje wel helpt.

Nogmaals bedankt zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan