USB 1.1-apparaat aangesloten op USB 2.0-poort: 2.0 gedraagt zich als 1.1...

• Onderwerp starter Onderwerp starter KLF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KLF

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Hoi mensen,

Ik heb me rot gezocht op Google en ook op Helpmij.nl en het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden...daarom probeer ik het maar even.

Ik heb een USB 1.1-apparaat (HP Scanjet 5370) die ik op een USB 2.0-poort heb aangesloten. Het probleem is dat, zodra ik dat doe, álle poorten zich ineens als USB 1.1 gaan gedragen.

Is hier een oplossing voor?

Overige info:
- Ik draai Windows XP SP 3
- Pentium Dualcore op 1.8 MHz
- Laatste versie van scannerstuurprogramma is geïnstalleerd
- De USB-poorten "gebruiken" allen dezelfde controller

Groet en bedankt!!

Theo

Laatst bewerkt:
Beste Nino,

Ik krijg van alle overige aangesloten USB-apparaten de melding dat ze "sneller kunnen werken als ze worden aangesloten op een snellere controller". Vandaar dat ik vermoed dat de USB 2.0-poorten zich ineens als 1.1 gedragen zodra ik de scanner aansluit.

De scanner is bedoeld voor XP, ik heb daarvoor ook de juiste stuurprogramma´s geïnstalleerd.

Groet,

Theo

Hoi Nino,

Nee, er zit geen USB-hub tussen. De poorten zitten gewoon op mijn PC, om precies te zijn geïntegreerd in het moederbord. (Dus geen PCI-kaart of zoiets.)

Groet,

Theo

Misschien zuigt je scanner te veel stroom af van die USB-poorten, heeft de scanner ook voldoende stroom, via de adapter?

Hoi Nino,

De scanner zit via een adapter op de stroom aangesloten en ik ga ervan uit dat-ie dus voldoende stroom krijgt. Tenminste, ik hoop maar dat HP hier bij het fabriceren van het ding rekening mee heeft gehouden...

Theo

Volgens mij klopt het wel dat als er een USB 1.1. apparaat op een USB 2.0 poort wordt aangesloten dat de andere poorten ook USB 1.1. worden.
Dit komt door de USB HUB op het moederbord.
Als je dit wilt voorkomen, zou je als je ruimte hebt een PSI USB kaartje plaatsen.

Hoi Looneytune,

Ik denk inderdaad dat ik maar een PCI-USB-kaart ga kopen, dan kan ik de scanner daar in elk geval op zetten. Misschien dat het probleem zich op die kaart niet voordoet, als ik daarop de scanner én USB 2.0-apparaten op aansluit.

Bedankt voor je antwoord! En dan sluit ik hiermee deze draad af.

Groet,

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan