USB 1.1 hub modden/hacken naar 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Is er een manier waarop ik een USB 1.1 hub op usb 2.0 snelheid kan laten werken?

De usb bussen van mijn PC zijn zekersteweten usb2, maar die Hub is 1.1

Of zitten de instellingen over de 1.1 / 2.0 instellingen ingeboud in een chip in de hub? Zou dit niet aanpasbaar moeten zijn, want volgens mij zal er wel niet zo veel verschil zitten tussen usb 1.1 en 2.0 op het gebied van hoe de hardware in elkaar zit.

Dan gaat het overzetten van bestanden etc. een stuk sneller :) [en hoef ik niet telkens achter de computer te gaan prutsen als ik een usb stick erin wil doen]

Ja, precies.... gewoon een USB2 hubje kopen, val je je echt geen bult aan.
Kijk [HIER voor maar 9 €uries

Laatst bewerkt:
Ja, precies.... gewoon een USB2 hubje kopen, val je je echt geen bult aan.
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=FPUT06

Was ik ook al van plan, maar ik vroeg mij gewoon af of het mogelijk zou zijn, want anders gooi ik 'm toch maar weg :rolleyes:

Dus als het onmogelijk is, dan ga ik zekersteweten voor een nieuwe,

Maar nog één vraagje dan;
wat is het verschil tussen zo'n hub en een PCI kaartje?
Is zo'' n pci kaartje sneller dan een hub? of maakt het niet zo veel uit?

Wat wel handig zou zijn is dat ik mijn usb-stick, rekenmachine e.d. kan inpluggen bij een aansluiiting waar ik makkelijk bij kan, dus een hub lijkt mij dan het makkelijkst? [omdat je die overal kunt plaatsen]

usb2 is usb2, de snelheid is gegarandeerd met ieder apparaat hetzelfde

Ron

Verschil zit hem misschien in de stroomsterkte die je poortje kan leveren aan een USB apparaat. (check de specs)
Qua snelheid sluit ik me bij Ron aan.

Als je veel stroomvreters aan je USB hub hangt dan kan je altijd nog een hub met stroomvoorziening nemen.

Ron

Er is verschil tussen een HUB en een HUB, inderdaad mbt de stroomvoorziening. Een standaard USB poort (via een PCI-slot) levert 500mA. Die poorten kan je met een HUBje splitsen, waarbij iedere “nieuwe” poort in beginsel een gelijk aandeel van die 500mA krijgt, al naar gelang de vraag.
Allemaal leuk natuurlijk, één poortje splitsen naar 4, maar het probleem is natuurlijk wel dat het ergens een keer ophoudt. Hou even in de gaten dat muis of toetsenbord ongeveer 100 tot 150 mA vraagt, dus dat zal over het algemeen wel goed gaan. Ga je meer apparaten op zo’n HUB aansluiten, erg lange aansluitkabels gebruiken of apparaten aansluiten die meer stroom vragen, krijg je een keer problemen met een passieve (=indirect gevoedde) HUB.

Probleem is eenvoudig op te lossen door een actieve HUB met eigen stroomvoorziening, dus eentje met een stekker, danwel een PCI-uitvoering. Daarin krijgen ALLE poorten stroom, en heb je ook op alle poorten 500mA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan